  • Data: 2003-11-30 11:47:53
    Temat: Re: Prawa autorskie a radio - (głupie?) pytanie
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Natalia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bqcisv$s6p$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > .
    >
    > Jeszcze takie pytanie dodatkowe - załóżmy (czysto hipotetycznie), że
    zespół
    > chce uzyskać jakieś pieniądze z tego tytułu. Przecież nie wie, kiedy i ile
    > razy jego piosenki były na antenie, żadnych nagrań też oczywiście nie ma.
    Trochę chyba nie rozumiem. Skąd piosenki w radio, skoro nagrań nie ma? Nie
    ma, czyli są! Jeżeli są, to ktoś je udostępnił i udostępnia. To już można
    kontrolować ich wykorzystanie (a za to się płaci tantiemy, chyba, że zespół
    zrzecze się wynagrodzenia na rzecz reklamy, na przykład - ale obowiązują w
    tej sprawie jedynie umowy na piśmie - inne nie mają mocy prawnej - patrz:
    ustawa). Radziłbym przejechać się do Warszawy, do ZAiKS-u i tam szczegółowo
    te problemy omówić i zasiegnąć porady - tam są prawnicy mający największe
    doświadczenie w tych sprawach (praw autorskich dot. rozpowszechniania
    utoworów muzycznych).
    > (Jak już pisałam, nie dojdzie do żadnych faktycznych akcji, ale może na
    > przyszłość się przyda, kto wie ?)
    Kto wie? Okaże się, że prędzej niż się wydaje. Takie jest życie ...
    Warto już się uczyć odpowiedniego postępowania, aby za chwilę nie żałować,
    po szkodzie i później dopiero szukać ratunku.
    Zapewniam, to nie jest takie trudne i straszne.
    WSm