  • Data: 2008-01-13 14:50:36
    Temat: Re: Prąd budowlany / sprzedaż i dystrybucja prądu
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.21f43af921abfd59897a9@news.task.gda.pl...
    > Prad to prad. Jesli developer ma legalny prad na budowie to to co z nim
    > zrobi to generalnie jego sprawa, moze sobie nawet wlaczyc wielki
    > wentylator na srodku placu :). Nie wiem jak wyglada sprawa rozliczen,
    > tj. strona prawna, ale w praktyce to moze was podpiac przez liczniki i
    > nikomu nic do tego.
    Hmmm... Rozmawiałem z kolegami robiącymi w budownictwie i od nich dowiedziałem
    się, że zupełnie inaczej wygląda przyłączenie prądu na plac budowy, a inaczej
    docelowego łącza do budynku: inna moc, inna taryfa itd.

    > A jesli ktos sie przyczepi to problemy bedzie miał
    > tylko developer, a nie mieszkancy (o ile podpiszą z developerem jakas
    > umowe).
    Ale jak energetyka prąd odłączy, to ja go nie będe miał, nie developer

    > Developer moze tez miec problem jesli ktos ulegnie porazeniu,
    > albo spali się jakies urzadzenie w mieszkaniu, poniewaz formalnie to
    > chyba bedzie nadal plac budowy ?
    Placem budowy, z tego co wiem, jest do momentu odbioru całego budynku

    > Poza tym ... nie ma juz rozroznienia pradu budowlanego od "normalnego"
    > jesli chodzi o osoby prywatne,
    Eee... Czyli co, było i przepisy się zmieniły? To poco byłoby kombinowanie z
    osobnymi łączami?

    > najprawdopodobniej kierownikowi moglo
    > chodzic o prąd "firmowy" ? Tzn firmy mają inne taryfy ...
    I prądu firmowego nie można podłączać do indywidualnych mieszkań?