  • Data: 2008-01-13 15:50:43
    Temat: Re: Prąd budowlany / sprzedaż i dystrybucja prądu
    Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jaQbek pisze:
    > Nie rozumiem. To w końcu ZE ma 2 lata, czy pół roku od złożenia wniosku
    > na pociągnięcie kabli? Developer twierdzi, że wniosek złożył w 2006
    > roku, ale miesiąca nie znam - dopytam.
    > Czy developer ma obowiązek udostępnić zapisy tej umowy?

    1. odbiorca występuje do ZE o wydanie warunków przyłączeniowych
    2. ZE wydaje warunki przyłączeniowe które są ważne 2 lata i zawierają:
    -konieczność lub nie budowy nowego przyłącza i rozbudowy istniejącej sieci
    -miejsce dostarczania prądu przez spółkę dystrybucyjną, miejsca
    przyłączenia, miejsce zabudowy układu pomiarowego (licznika prądu)
    -zakres prac do wykonania przez odbiorcę celem przyłączenia obiektu do
    sieci energetycznej
    3. na podstawie warunków przyłączeniowych podpisywana jest umowa
    przyłączeniowa, w której m.in. znajdują się:
    -obowiązki stron umowy dotyczące realizacji zadań umożliwiających
    realizację przyłączenia domu do sieci energetycznej
    -*termin realizacji podłączenie do sieci energetycznej*
    -wysokość opłaty za przyłączenie do sieci wyliczonej na podstawie
    aktualnej taryfy dla energii elektrycznej.

    czyli po wydaniu warunków, odbiorca ma 2 lata na podpisanie umowy
    przyłączeniowej (nie myl tego z umową o dostarczanie energii).
    dokumenty te nie są tajne, więc developer powinien wam je udostępnić. a
    może w ZE znajdziecie kogoś kto wam w tym pomoże. przedstawcie jak się
    ma sprawa.

    > Hmm... Mi kolega - przyszły sąsiad, robiący w automatyce, powiedział, że
    > przy niskich temperaturach jest zbyt duże ryzyko usterek łączy, więc ZE
    > się tego nie podejmują.

    w automatyce tak, w energetyce raczej nie.

    > NIe można najpierw założyć liczników, podpiąc do nich mieszkań, a potem
    > przypiąć do nich przyłącze energetyczne?

    nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem

    > Tego, który jest na tablicy informacyjnej na budowie?

    no chyba. są też powiatowi i wojewódzcy inspektorzy budowlani

    > No więc jest rozróżnienie między prądem budowlanym a "detalicznym", czy
    > nie ma?

    jest taryfa C (przemysłowa, budowlana)i G (na cele mieszkalne)