  • Data: 2008-01-15 20:05:58
    Temat: Re: Prąd budowlany / sprzedaż i dystrybucja prądu
    Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jaQbek pisze:
    > No więc wracając do tematu. Developer wymyślił więc, że do RBT - ejk na
    > korytarzu podłączy podliczniki, tak by móc stwierdzić, ile kto zużył
    > prądu. Ja jednak mam kilka wątpliwości odnośnie legalności takiego
    > rozwiązania:
    > 1. Czy takie podliczniki (są one normalnie kupowane w sklepie), mają
    > jakiekolwiek certyfikaty legalności i mogą służyć jako podstawa do
    > rozliczeń?

    Tak, te liczniki mają plomby legalizacyjne i mogą służyć do rozliczania
    zużytej energii elektrycznej.

    > 2. Czy developer, który kupił od Zakładu Energetycznego prąd budowlany,
    > może go rozdzielić przy pomocy tych podliczników i sprzedać swoim klientom?
    > 3. Czy jeśli developer wystawi mi fakturę za prąd budowalny, mogę
    > zgodnie z prawem jej nie zapłacić?

    Szczerze mówiąc to się już "zakręciłem" trochę i sam już teraz nie wiem
    jak to jest w tej sytuacji. Generalnie może energię kupioną przesyłać na
    placu budowy poprzez te podliczniki, i rozliczać się z każdym wg. ich
    wskazań. Przecież do tego one służą. Jednak mam wątpliwości co do
    wystawiania przez niego faktur. To już raczej pod prawo skarbowe podchodzi.