  • Data: 2004-07-03 12:50:02
    Temat: Re: Praca - godz. nadliczbowe ustanowione przez pracodawce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Jul 2004, Johnson wrote:

    >+ Użytkownik "bella" <b...@o...pl>
    [...]
    >+ > > tych ideałów i po prostu każe pracownikowi pracować w nadgodzinach?
    >+ > zgłosić sprawę do PIP.
    >+
    >+ Wbrew temu co myślisz pracodawca ma prawo kazać pracownikowi pracować w
    >+ godzinach nadliczbowych.

    To prawda.

    >+ Jedną z przesłanek są szczególne potrzeby
    >+ pracodawcy - to określenie jest dość ogólne i żadna Inspekcja Pracy go nie
    >+ przeskoczy.

    To prawda.

    >+ Praca w godzinach nadliczbowych jest czymś wydatkowym i wcale nie musi
    >+ wynikać z regulaminu pracy, umowy o prace czy układu zbiorowego

    Źle: NIE MOŻE. Gdzieś widziałem albo wyrok albo rozważania prawnicze
    pod tym tytułem: pracodawca NIE MOŻE ZAPLANOWAĆ pracy w nadgodzinach
    i już. Nadgodziny mają miejsce tylko przy "nadzwyczajnych" przypadkach
    a niedobory kadrowe takim czymś nie są... awaria, nawet "tylko" zewnętrzna
    kontrola - i owszem. Mozna by rozważać czy roczny remenent to też "nadzwy-
    czajne". Ale CO TYDZIEŃ ?? Nijak !

    pozdrowienia, Gotfryd