  • Data: 2017-12-13 12:01:03
    Temat: Re: Polskie Normy - jak to z nimi jest?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie wiem ile kosztuje - raczej nie jest istotne ile kto za to sobie
    >liczy.
    >Może prawnie znaczenie ma fakt, że formalnie
    >nie ma nakazu stosowania norm?

    Jak widzisz - stosowanie niektorych normy jest nakazane.
    I sie nam robi problem natury prawnej.

    Przy czym, te normy sa rozne:
    -w niektorych jest istotna wiedza, bo np obliczenie wytrzymalosci rury
    z bocznym otworem to nie jest trywialne (w czasach przed MES), a tu
    mamy pozbierana wiedze czesto paktyczna,
    -w wielu sa po prostu spisane parametry, ktore moga byc dowolne.
    Ale ktos wybral/ustalil, spisal, wszyscy stosuja i nie musisz sie
    zastanawiac czy nakretka M12 pasuje do sruby M12.
    A jak nie pasuje, to mozna ustalic kto sp* :-)
    Wygodne ... ale 150 zl to chyba przesada :-)

    J.