    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Parking w pracy a srające ptaki z drzew u sąsiada
    Date: Mon, 31 May 2010 11:10:16 +0200

    "G.K." <g...@g...pl> writes:

    > pod gałęziami z drzewa z sąsiedniej działki.

    > Czy i co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście pytam o kroki
    > prawne wobec właściciela drzewa.

    Posłuż się kodeksem cywilnym. Znaczy właściciel terenu niech się
    posłuży.

    Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do
    ich usunięcia.

    MJ
    PS. Sprawdzić czy nie pomnik przyrody.