  • Data: 2006-02-01 19:05:51
    Temat: Re: P r a w n y terror w Polsce - czas to zakonczyc.
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    CC wyskrobał(a):
    > W Polsce co roku Monitor Polski w ktorym publikuje sie akty prawne
    > liczy kilkadziesiat tysiecy stron.

    No i co z tego? Akurat w Monitorze Polskim publikuje się te akty prawne,
    które w 98 przypadkach na 100 nie dotyczą przeciętnego obywatela. Akty
    prawne o istotnym znaczeniu (powszechnie obowiązujące) publikuje się w
    Dzienniku Ustaw. Polecam ustawę o ogłaszaniu aktów normatywnych.

    > W zwiazku z ostatnim wypadkiem w Katowicach ministrowie zapowiadaja
    > kolejne akty prawne, kontrole, kary, mandaty, etc.

    To źle? Ma zostać jak było?

    > Juz sa pierwsze ofiary tych zapowiedzi - spadl czlowiek z dachu bo sie
    > przestraszyl ze przyjdzie do niego milicja i wlepi mu mandat za to ze
    > ma snieg na dachu.

    To głupi jakiś, bo najbliższa milicja jest na Białorusi, ale ona do Polski
    nie przychodzi. To po pierwsze. Po drugie - głupi, że wcześniej tego śniegu
    nie zgarnął. Po trzecie - lepiej jak jeden głupi spadnie niż przez jego
    niedbalstwo zginą dziesiątki jak w Katowicach.

    > Kazdy obywatel jest szantazowany przez panstwo ze nieznajomosc prawa
    > nie dziala na jego korzysc ale wprost przeciwnie - kazdy obywatel ma
    > znac prawo.
    >
    > To jest oczywisty szantaz - oszustwo - i klamstwo.

    I chamstwo!!! Eeee... Ale co konkretnie?

    > To wlasnie panstwo ktore oglasza tysiace ustaw, rozporzadzen,
    > zarzadzen, etc. nie ma prawa wymagac od obywatela aby on wszystko to
    > znal.

    A kiedy wymaga? Wymaga takiej znajomości się od prawników przy okazji
    różnych egzaminów na studiach począwszy a na aplikacji skączywszy (albo i
    nie).

    > Nie ma zadnego profesora prawa ktory by to znal a co dopiero obywatel.

    A skąd wiesz, że nie ma?

    > Jest szczegolnie haniebne ze w powszechnym systemie nauczania nie ma
    > przedmiotu prawo - od lat postuluje w moim serwisie aby prawo stalo
    > sie obowiazkowym przedmiotem w szkole.

    I czego chcesz na tym prawie w szkole nauczyć dzieci? Zakładając, że
    przedmiot taki będzie przez 3 klasy liceum (bo wcześniej nie ma sensu), 1
    godzina lekcyjna w tygodniu (jak teraz WOS). Dla porównania studia prawnicze
    trwają 5 lat i obejmują ok. 2500-3000 godzin zajęć :)

    > Jest oczywiste ze skoro panstwo wymaga od obywatela znajomosci prawa -
    > produkyje tysiace stron aktow prawnych a jednoczesnie nie naucza
    > obywateli prawa, to postepuje w sposob haniebny - tysiace ludzi siedzi
    > w wiezieniu, zostali ukarani karami, grzywnami, etc dlatego bo
    > popelnili czyn o ktorym nie wiedzieli ze jest niezgodny z Prawem.

    Wolałbyś świat bez reguł, w którym każdy postępowałby inaczej?

    > Oczywiscie taka sytuacja nie jest przypadkowa.
    >
    > Najwiecej na niej korzysta srodowisko prawnikow - oni zarabiaja na tym
    > miliony zl rocznie - kazda ustawa to zwiakszenie rynku uslug prawnych
    > a tym samych przychodow dla prawnikow.

    Myślę, że to jednak spisek drukarzy i korektorów w wydawnictwach. Oni też
    zarabiają na konieczności drukowania tych aktów prawnych w Monitorze Polskim
    :>

    > Jesli obywatele sie temu nie przeciwstawia to utona w tym prawnym
    > bagnie.
    >
    > Dlatego apeluje do wszystkich ktorzy dostrzegaja ten fundamentalny
    > problem w Polsce aby rozkolportowali kopie tego postu w swoim
    > srodowisku i wyslali do swoich radnych, poslow, senatorow, etc.

    Ale im się płaci za stanowienie prawa czyli "produkowanie" tych aktów
    prawnych. Mieliby przestać wykonywać swoją pracę?

    --
    .B:artek.