  • Data: 2002-05-07 12:38:48
    Temat: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Od: johnkelly <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr K." wrote:

    > Czyzbym wciąż nie wyrażał się jasno? Jak mam napisac jaśniej? Nie
    > chodzi mi o przypadek MOJEGO dziecka. Pytam, czy właściciel niebez-
    > piecznego zwierzęcia ma obowiązek odgrodzić je od ludzi POZA swoim
    > terenem czy tez wystarczy, że uzna iż zwierzę z terenu nie wyjdzie
    > i ogrodzenie nie jest potrzebne - a o ewentualnych szkodach poga-
    > damy jak się okaże, ze się jednak pomylił.

    W normalnych waronkach i w normalnym prawie wlasciciel nie moze ponosic
    odpowiedzialnosci za szkody wynikle z braku odpowiedzialnosci /
    wyobrazni osob trzecich.

    > Uważam, że nie odgrodził terenu w sposób skuteczny. Nie chodzi mi
    > o mozliwość ucieczki konia. Chodzi mi o to, ze koń sięga zębami
    > ludzi. Nie że ewentualnie _może_ sięgnąć, tylko że sięga. POZA te-
    > renem prywatnym. Z wypowiedzi wnioskuję jednak, ze wszyscy uważa-
    > ją, że może tak być i wszystko jest w porządku. OK. Może jutro
    > ktoś wykroi niewielką dziurę w drzwiach. Tyle żeby pies nie wy-
    > szedł, za to dotkliwie ugryzł na klatce schodowej niemiłego są-
    > siada w kostkę.

    Bawisz sie w demagogie. Nie ma skotecznej metody na odgrodzenie terenu
    jesli osoba postronna bedzie chciala na ten teren wejsc. Ktos kazal
    Twojemu synowi (czy komukolwiek innemu) podchodzic do tych koni?

    --
    Maciej 'John Kelly' Rozalski gg:1716136 mailto:j...@w...pl
    MG++ SG+ SD+ K p+ Z H-- D+ k- f SC++ T++ CP2020 L5K M:W W:M