  • Data: 2002-05-07 15:23:54
    Temat: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 May 2002, Piotr K. wrote:

    > No właśnie. Czy wszystko z jego strony było w porządku (pomijam ocene
    > etyczna)? Czy jeśli konie mogą swobodnie wystawiac glowy poza parkan,

    Nie było. Za konia, jak za każde inne zwierzę, właściciel ponosi
    odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Włażenie na teren prywatny,
    prowokowanie zwierzęcia itd. może być jedynie poczytane jako przyczynienie
    się poszkodowanego.

    > Jesli takie zdarzenie mialo miejsce nie pierwszy raz (nie mam dowodów) to
    > czy mozna właściciela zmusić aby zastosował jakies zabezpieczenia? Lepszy
    > plot lub przynajmnije tabliczkę? Nie chodzi mi o odszkodowanie, uznaję iż

    Tabliczka nic mu nie da (jedynie łatwiej mu będzie udowodnić
    przyczynienie).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)