  • Data: 2004-02-12 19:26:27
    Temat: Re: Ochrona praw autorskich w internecie
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek wrote:

    > Marek Strzelecki rzecze:
    > [..]

    > [..]
    >
    > No to Cię prostuję - mylisz się.
    > Żadna wypowiedź - ani post - nie jest utworem, więc nie podlega ochronie
    > prawa autorskiego.
    > Oczywiście post czy wypowiedź może zawierać utwór lub część utworu np.
    > wypowiadający się przytoczy swój wiersz lub część powieści itp. , ale
    > ochronie podlegać będzie tylko ten utwór, a nie cała wypowiedź czy też
    > cały post.

    Ustawowa definicja utworu: "każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie
    od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia". Gdzie tu jest mowa o
    tym, że ma miećjakiekolwiek walory artystyczne? Że ma to byćwiersz lub
    powieść?
    Skoro ustawodawca wykluczył z ochrony praw autorskich: akty normatywne
    lub ich urzędowe projekty, urzędowe dokumenty, materiały, znaki i
    symbole, opublikowane opisy patentowe lub ochronne, proste informacje
    prasowe (art. 4) to chyba jasne jest, że chronione są chronione utwory
    nie muszą przedstawiać wartości artystycznej, jak to zresztąjasno w
    ustawie stoi.
    Mówimy o "utworze" w znaczeniu ustawowym, a nie potocznym.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl