  • Data: 2010-01-21 08:13:28
    Temat: Re: Ochrona na bramie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>
    >Wczoraj akurat była nowa zmiana i zglądał mi ten niby ochroniarz do
    >bagażnika i miał jakieś "ale" czy to moje graty i jeszcze nie zamknął mi
    >bagażnika. Czy mają do tego prawo?

    Zasadniczo nie ma takiego samoistnego prawa. Aczkolwiek jeśli to teren
    prywatny, to zarządzający nim wpuszczając "obcych" może sobie uzależnić to
    od kontroli. A więc ma prawo.
    Zakładając, że nie jesteś obcy, a korzystasz z drogi koniecznej do swojej
    posesji to powinieneś mieć możliwość dostawania się na Twoją część. A więc
    nie ma prawa? :)
    W jaki sposób, czy bedziesz poddawany kontroli czy będą Cię eskortować do
    Twojego budynku najlepiej uzgodnić między firmami.
    Jeśli mimo uzgodnień, albo w przypadku ich braku nie wpuszczają Cię, to w
    zależności od formy tego działania ochroniarz może popełnić przestępstwo
    (zmuszenie) lub tamta firma nie wywiązuje się z cywilnego obowiązku
    wynikającego z drogi koniecznej.
    Zamiast zastanawiać się czy ochroniarz ma prawo czy nie, lepiej uzgodnić to
    z zarządcą i jesli ta kontrola Ci tak przeszkadza ustalić inne rozwiązanie.