  • 481. Data: 2023-02-14 21:17:09
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.02.2023 o 13:25, J.F pisze:

    > Hm, rodzice raczej nie sformułują, bo są za bardzo roztrzęsieni.

    Różnie z tym bywa. Czasem nie mogą pojąć, ze dziecko wzięło i umarło i
    zaczynają wymyślać.

    > Chyba, że sami zabili, co się zdarza, ale wtedy przeciez nie powiedzą.

    Raczej, choć i tak bywaa.

    > Ratownicy, lekarz ... no może bez sekcji są w stanie zauważyc cos
    > podejrzanego, ale jak nie zauwazą, to na jakiej podstawie mieliby
    > formułować?

    No właśnie. Tylko, to, ze nie widać może być dowodem na to, że nic nie
    ma, albo, ze nie widać.

    > IMO - to prokurator powinien miec takie prawo.

    Ma.

    > Tylko kto mialby go wezwac?

    Policja,

    > Przy czym ... mamy tę śmierc łóżeczkową niemowląt, ktos potrafi podac
    > ile to przypadkow w Polsce czy Europie?
    > Ale poza tym, to dzieci tak bez powodu nie umierają, wiec kazda smierc
    > jest podejrzana i godna zbadania. IMHO.

    Taka jest idea koronera. Ma zbadać. Tylko nie w oparciu o przepisy o
    postępowaniu w sprawach przestępstw, bo się rodzą problemy.

    > Co innego staruszkowie w wieku 70+, czy jacys zawałowcy.

    Uważasz, że nie zasługują?

    > Ale to nam nadal nie wyjaśnia, kto ma wystawic karte zgonu,
    > jak lekarz odmawia, bo mowi, ze nie zna przyczyny smierci,
    > a prokurator nie chce sledztwa otworzyc ...

    Też nie znam odpowiedzi na to pytanie. Nikt chyba nie zna.

    > A co wpisują staruszkom jako przyczynę? "Starość" ?

    Czasem tak - tylko jakaś inna nazwa tam jest, która mi umknęła.

    > Ale te skutki są takie, ze mozna prowadzic "śledztwo w sprawie".
    > Tylko co najwyzej mozna sie wstrzymac z formalnym przesłuchaniem
    > swiadków ...

    A jak później mama powie, że dziecku ktoś lody dawał i na pewno zatrute?
    Ty jej nie przesłuchasz, to wiedzieć nie będziesz. A może należało
    monitoring zabezpieczyć? A teraz się nadpisał.

    --
    Robert Tomasik

  • 482. Data: 2023-02-14 21:17:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.02.2023 o 12:07, Olin pisze:
    > Sugerujesz, że wszyscy żyją i sąd wydał wyroki na podstawie zmyślonych
    > artykułów prasowych?
    Absolutnie nie. W ogóle o sądzie tu nie było.
    --
    Robert Tomasik

  • 483. Data: 2023-02-14 22:15:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.02.2023 o 13:09, J.F pisze:
    > Jak zimny trup, to chyba nie muszą ? No ale tam dzwonimy.

    No jak z cała pewnością zimny, to nie ale to jest rzadki przypadek.

    > No ale taka byla łódzka rzeczywistość, tylko tych związków nie
    > jestem taki pewien, mimo, ze sam cos cytowałem.

    Ja bym się nie zdziwił.

    > Ale by biednie żyli ?

    Lepiej biednie, ale z honorem.

    > I co wtedy robic? Na policje zadzwonic, i zasugerowac, ze wydaje mi
    > się, ze ktos tu zawinił ?

    Jak zadzwonisz, ze zwłoki leżą, to nie musisz nic sugerować.

    > Czyli co - stawiacie zarzut, czy czekacie z przesłuchaniem?

    A o czym tu piszemy?

    > Tak by wychodzilo. Ale na opinie ile sie czeka? Miesiac, dwa, trzy ?

    Najdłużej na tzw. toksykologię. Ale raczej mimesiąc, niż kilka.

    > i powtorzyles pare razy. Wydaje mi sie, że raz to nawet wyrazniej
    > napisałes, ale juz nie potrafiłem znaleźć.
    >
    > To jak tam uwazasz - zabójcy, czy ofiary pismakow i nadgorliwych
    > policjantow i prokuratury?

    Ci, co siedzą, to chciałbym wierzyć, ze mordercy. Ale zauważ, ze głupia
    pisanina uwikłała wszystkich pozostałych ratowników na kilkanaście lat
    procesu - o którym moim zdaniem z góry było wiadomo, ze nic z tego nie
    będzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 484. Data: 2023-02-14 22:16:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.02.2023 o 18:44, Shrek pisze:
    > Zabawne - przeprowadziłeś "postępowanie dowodowe", że nie da się
    > postawić zarzutów bo nie da się udowodnić w 100% że kulsony do śmierci
    > się przyczynili a jednocześnie matce stawiasz zarzuty bo nie da się
    > jednoznacznie udowodnić że się nie przyczyniła.
    I jeszcze teraz lody jem :-)
    --
    Robert Tomasik

  • 485. Data: 2023-02-15 10:45:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Feb 2023 21:02:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > w ogóle ne argumentowałem.

    Nie będę udawał zaskoczenia, ale mogłeś chociaż napisać "poszukaj sobie".

    > Po prostu nien pisuję tam artykułów.

    Wikipedia na tym na pewno nie straci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 486. Data: 2023-02-15 16:30:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.02.2023 o 10:45, Olin pisze:
    > Wikipedia na tym na pewno nie straci.
    Podzielam Twoje zdanie. A ja nie będę tracił czasu. Same korzyści.
    --
    Robert Tomasik

  • 487. Data: 2023-02-16 12:29:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Feb 2023 18:46:44 +0100, Shrek wrote:

    > Jest biegły co twierdzi, że nie zabili, czterech podsądnych co twierdzą
    > że nie zabili i ich obrońcy. Już statystycznie coś znacząca grupa do
    > eksperymentów sądowych:P

    Podsadni sie zglosza na ochotnika, bo jak nie ... to widac zdaja sobie
    sprawe, ze to grozi smiercia, wiec nalezy skazac za zabójstwo :-)

    > W ramach porównania można kogoś zostawić na pięć minut w samochodzie
    > sprawdzić czy przeżyje:P

    J.

  • 488. Data: 2023-02-16 12:37:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Feb 2023 12:03:51 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Spróbuj ogarnąć, ze jednocześnie musiał bym napisać, jak faktycznie
    > było, a skoro dziennikarze nie opublikowali faktycznego przebiegu
    > wydarzeń, to tak trochę nie za bardzo pasuje z "różnych" powodów.

    Dlaczego - przeciez pismaki zle pisza, to mozna ich sprostowac.

    Tylko faktycznie wypadaloby poczekac na wyrok.
    Albo choc na zakonczenie sledztwa.

    Tylko, ze mnie nie trzeba przekonywac, ze dziennikarze róznie pisza,
    no bo tak piszą. Wystarczy sobie przypomniec pierwsze dni
    po Smolensku.

    Albo sprawe trotylu w samolocie - choc ta jest wieloznaczna ... i
    bardzo dobrze, jako przykład.

    J.

  • 489. Data: 2023-02-16 13:37:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Feb 2023 22:15:56 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > No jak z cała pewnością zimny, to nie ale to jest rzadki przypadek.

    > Ja bym się nie zdziwił.

    Tez bym sie nie zdziwil, ale to raczej w jakims wątku pobocznym,
    np to "przejecie prosektoriow za łapówki".

    Bo jak swietnie funkcjonuje mechanizm bezposredniego dzielenia sie,
    to po co jakies związki ...

    > Lepiej biednie, ale z honorem.

    honor sie troche zdewaluowal i zmienil ... moze teraz honor to jest
    bogato zyc, chocby z zabijania pacjentĂłw :-(

    > Jak zadzwonisz, ze zwłoki leżą, to nie musisz nic sugerować.

    Dyzurny od razu przysle patrol, czy nauczony doswiadczeniem podpyta
    ... i kaze wezwac lekarza z POZ ...

    > A o czym tu piszemy?

    No wlasnie roznie sie pisze. Pismaki, ze stawiacie zarzuty
    podejrzanym, ty, ze czasem sie caly zespĂłl zastanawia ...

> [...]

    > pisanina uwikłała wszystkich pozostałych ratowników na kilkanaście lat
    > procesu - o którym moim zdaniem z góry było wiadomo, ze nic z tego nie

    A nie wiem czy "uwikłała w proces", bo nie piszą, aby kogos
    uniewinniono. Wiec moze raczej uwikłała w śledztwo.
    Ale to pretensje do kolegów kulsonow i proroków, ze tak długo
    prowadzili ... chociaz ... po takim odkryciu ... moze jednak warto
    sprawdzic wszystkie zespoly.

    No i jeszcze bylo śledztwo w sprawie łapówkarskiej ... ale to
    tym bardziej pretensje do kolegĂłw, ze przez 11 lat prowadzili sledztwo
    w sprawie, która wcale nie była przestępstwem,
    co byle student prawa powinien szybko stwierdzic.

    Ciekawe co tam na początku śledztwa wpisano, tzn który artykuł KK.

    J.

  • 490. Data: 2023-02-16 13:50:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Feb 2023 21:17:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Różnie z tym bywa. Czasem nie mogą pojąć, ze dziecko wzięło i umarło i
    > zaczynają wymyślać.

    ale mialo byc sensownie.
    Choc jak dziecko nagle umiera ... moze ktos otruł, albo uderzył ... co
    wydaje sie sensownym podejrzeniem.

    > No właśnie. Tylko, to, ze nie widać może być dowodem na to, że nic nie
    > ma, albo, ze nie widać.

    ale maja byc jakies podstawy do podejrzenia przestępstwa, a nie ma
    zadnych :-)

    > Ma.

    > Policja,

    Ale musi miec podstawy :-)

    Ale kto wezwie policję ?

    > Taka jest idea koronera. Ma zbadać. Tylko nie w oparciu o przepisy o
    > postępowaniu w sprawach przestępstw, bo się rodzą problemy.

    > Uważasz, że nie zasługują?

    Uważam, ze czesto umierają, wiec śmierc nie dziwi.

    No chyba, ze akurat swieżo po badaniach ... i mozecie lekarzowi
    postawic zarzut :-)

    > Też nie znam odpowiedzi na to pytanie. Nikt chyba nie zna.

    I co - na razie zawsze sie znalazl ktos, kto poszedł na rękę?
    Czy lekarza z POZ przepisy przymuszają ?

    > Czasem tak - tylko jakaś inna nazwa tam jest, która mi umknęła.

    Niewydolnosc krązeniowo oddechowa.
    W koncu serce i płuca stanęly, wiec niewątpliwie była :-)

    > A jak później mama powie, że dziecku ktoś lody dawał i na pewno zatrute?
    > Ty jej nie przesłuchasz, to wiedzieć nie będziesz. A może należało
    > monitoring zabezpieczyć? A teraz się nadpisał.

    No ale nie bardzo rozumiem, do czego zmierzasz.
    Ze trzeba matce zarzuty stawiac, czy ze trzeba monitoring
    zabezpieczyc?

    Bo w ramach "sledztwa w sprawie" mozna monitoringi i zabezpieczyc, i
    przejrzec.

    J,