    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    <6221a1cc$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <KkiUJ.408416$EjU2.61642@fx07.ams1>
    <62230348$0$481$65785112@news.neostrada.pl>
    <KsVUJ.560679$_5r7.142840@fx09.ams1>
    <6224465b$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <deSVJ.510806$9Y33.9404@fx06.ams1>
    <6228cdd1$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <uAwWJ.106443$wLv5.60472@fx13.ams1>
    <622adb2e$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <7hEWJ.383946$alu7.224239@fx01.ams1>
    <622b768c$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <y4RWJ.137769$sga6.78739@fx10.ams1>
    <622c2cfb$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 13 Mar 2022 23:33:45 GMT

    On 2022-03-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak dla mnie tam stało napisane, że oskarżenie zdawali sobie sprawę, że
    > oddano strzał w kieunku człowieka.

    Na podstawie tego, że wiedzieli co nastąpiło po strzale.

    "- Po oddaniu strzału osoba ta, będąca w pozycji kucznej, wyprostowała
    się, wydała krzyk rozpaczy wypowiadając słowo obraźliwe. *** To ****
    powodowało, że obydwaj oskarżeni nie mieli cienia wątpliwości, że
    oskarżony Ch. nie trafił zwierzyny, dzika, tylko że oddał strzał w
    kierunku człowieka - powiedział sędzia."

    Moje *** podkreślenie****. To to, to była weryfikcja wizualna, oraz
    bezpośrednie powiązanie tej weryfikacji z krzykiem, a nie sam krzyk.

    > To mówimy o tym samym. I czy "może wcale nie trafiłem" jest
    > wystarczającą okolicznością żeby opuścić udzielenie pomocy czy raczej "o
    > kurwa" tam był człowiek, może go trafiłem" jest wystarczającą
    > okolicznośćią by takiej pomocy jednak wymagać.

    Nie jest MZ okolicznością usprawiedliwiającą ani łagodzącą. Jest to w
    końcu wymówka, "może się uda". Ale tu to Robert zdaje się nie, że ich
    usprawiedliwiał, co tłumaczył co im po łbie mogło łazić. I jest to
    całkiem możliwe, bo jakby zostali sprawdzić, a nic by się wcześniej
    poważnego nie stało, to szansa, że się z tego wywiną (ze strzelania w
    sadzie) byłaby pewnie mała.

    --
    Marcin