  • Data: 2022-03-12 06:17:48
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nic takiego ten sąd nie uznał, a przynajmniej nic takiego nie wynikaz z
    > cytowanego fragmentu będącego niby wypowiedzią tego sądu.

    Jak dla mnie tam stało napisane, że oskarżenie zdawali sobie sprawę, że
    oddano strzał w kieunku człowieka.

    > W dyskusji chodzi bardziej o to gdzie jest granica, za którą można
    > przypisać (prawną) winę. Lub inaczej, co musiałoby zajść, że ocenając
    > rozsądnie, oskarżeni musieliby wiedzieć, że taka pomoc jest konieczna.

    To mówimy o tym samym. I czy "może wcale nie trafiłem" jest
    wystarczającą okolicznością żeby opuścić udzielenie pomocy czy raczej "o
    kurwa" tam był człowiek, może go trafiłem" jest wystarczającą
    okolicznośćią by takiej pomocy jednak wymagać.

    > Sąd uznał, że skoro zobaczyli wstający cel, w dodatku wydający krzyk
    > rozpaczy, to musieli wiedzieć, że pomoc jest konieczna. Sąd się w ogóle
    > nie wypowiedział (przynajmniej o tym nie wiemy), co sąd myśli o sytuacji
    > gdzie ktoś coś z sadu krzyknął, bez konkretnego poziązania krzyku z
    > celem.

    Jak dla mnie wyrażnie pisze w uzasadnieniu o "oddaniu strzału w kierunku
    człowieka".

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.