  • Data: 2023-03-25 11:37:54
    Temat: Re: Nie dbali o krzyż przy drodze. Dostali 20 tys. zł kary.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.03.2023 o 08:32, Jacek pisze:
    > Po 3 latach. A zabytkiem dopiero po jakichś 150, więc twoje porównanie
    > jest do d...

    No nie do końca masz rację. Jeśli to zabytek, to własności znalezionego
    nigdy nie nabędziesz. Musisz zgłosić bodaj Staroście i sobie weźmie.
    Natomiast, jeśli ustali, skąd przyniesiono, to właściciel tego miejsca
    ma problem, bo na swój koszt musi go staszczyć na powrót w poprzednie
    miejsce i obsadzić. Góra w 50% może dostać dotację celową na te
    działania, a i to, o ile wykaże, że odpowiednio pilnował i nie mógł
    zapobiec przemieszczeniu.

    Jak udowodnią, że to właściciel przemieszczał, to może iść na 8 lat do
    wiezienia. Generalnie normuje to art. 108 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.
    o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

    --
    Robert Tomasik