  • Data: 2023-03-26 01:22:01
    Temat: Re: Nie dbali o krzyż przy drodze. Dostali 20 tys. zł kary.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.03.2023 o 19:42, Kviat pisze:
    > Oczywiście... to tylko przypadek, że afera jest o jakiś krzyż, a nie
    > o zardzewiałą ławeczkę.

    Ale zauważyłeś, że afery nie kręci Kościół, a właściciel terenu?

    > To nie jest tak, że nagle ktoś uzna ławeczkę w twoim ogródku
    > zabytkiem. A krzyż tak.

    Widzisz jakieś odrębne przepisy dla krzyży?

    > Albo i nie.

    Albo i nie, bo te przepisy się zmieniały.

    > Albo i nie. Niewykluczone, a nawet bardziej prawdopodobne, że
    > fanatycy religijni postawili, bo mieli taką ochotę i czuli się
    > bezkarni. Jak to fanatycy religijni.

    Fanatykiem Ty jesteś. Spróbuj ogarnąć, że problemem nie jest postawienie
    tego krzyża, tylko jego wpisanie do rejestru zabytków.

    > Wyznawcy wpadają na różne dziwne pomysły (linka podawałem) i nikomu
    > nie chce się kopać z koniem, a potem są problemy.

    I tu Ci przyznam akurat rację.

    > Albo wtedy nie był. Nie każdy kawał starego żelaza, czy kupka gruzu
    > jest zabytkiem.

    > "O... a tu stoi jakiś stary kawał zardzewiałego żelaza"

    > "O... to w wolnej chwili wywiozę ten złom" ... "Eee tam, to niech
    > leży, przecież nikomu nie przeszkadza"
    > Jak się dowiedział. Bo ktoś uznał, że to musi być zabytek, bo to
    > krzyż, a nie ławeczka. No bo jakże tak, żeby w państwie wyznaniowym
    > każdy zardzewiały krzyż, którego nawet kościół nie chce, nie był
    > zabytkiem?

    Masa tego jest. Nawet rzuciłem okiem do rejestru zabytków w mojej
    okolicy i krzyży nie ma. Jest masa starych chałup.

    --
    Robert Tomasik