    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie chce spadku.
    Date: Fri, 1 Sep 2006 10:14:22 +0200

    > Sad wzywa mnie na sprawe spadkowa, ktora nie jestem zainteresowany.
    > Mam na sprawe przyniesc znaczki oplaty sadowej za 50 zl. Pewnie beda
    > jakies dodatkowe koszty, np. za odpis aktu urodzenia, czy dojazd do
    > sadu
    > Szkoda mi zarowno pieniedzy jak i czasu.
    > Czy zlozenie w sadzie przed terminem posiedzenia sadu pisemnej
    > rezygnacji z prawa do spadku zwolni mnie od obowiazku stawienia sie i
    > poniesienia kosztow, o ktorych wyzej?

    Odrzucic spadek mozesz w terminie do 6 miesiecy od smierci spadkodawcy -
    przed sadem lub u notariusza. Skoro sad wyznaczyl juz termin sprawy o
    nabycie spadku raczej nie zechce specjalnie dla ciebie robic dodatkowego
    posiedzenia. Akty urodzenia / smierci / malzenstwa musial dolaczyc juz
    wnioskodawca co zreszta powinienes wiedziec z kopii wniosku który otrzymales
    wraz z wezwaniem. Jesli problemem dla ciebie jest uczestnictwo w tym
    posiedzeniu to wyjsciem dla ciebie jest wiec zrzeczenie sie spadku u
    notariusza (ta sama oplata 50 PLN) i zlozenie tego dokumentu z podaniem
    sygnatury akt w sadzie. Oplaty tak czy inaczej nie unikniesz. Odrzucenie
    spadku moze byc nie przyjete przez sad jesli uzna on, ze zagraza to
    interesom wierzycieli spadkodawcy.