  • Data: 2005-01-25 00:59:55
    Temat: Re: Molestowanie seksualne a pozew z powodztwa cywilnego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Lens wrote:

    > Ja tam sie na prawie i procedurach nie znam -ale kiedys slyszalem ze proces
    > cywilny mozna wytoczyc po wyroku w procesie karnym -a tu sie okazuje ze jest
    > zupelnie odwrotnie.

    Jak słusznie, choć chamsko, zauważył js, nie do końca tak.

    Wytoczenie _osobnego_ procesu cywilnego jest jak najbardziej możliwe.

    Ale postępowanie adhezyjne - tylko wcześniej. A adjezyjne ma m.in. taki
    plusik, że nie musisz najpierw wyłożyć iluś tam procent żądanej kwoty.
    Prościej, łatwiej i przyjemniej ;)

    A tak musisz się właściwie od nowa użerać - i jeszcze na początku się z
    reguły dość znacząco (jeśli i suma żądanego odszkodowania jest znaczca)
    się uiścić. Oczywiście sprawca jest już 'na tacy', ale i tak to
    dodatkowa komplikacja.

    Szkoda, że prokurator Ci takie możliwości nie wspomniał...