  • Data: 2020-11-14 23:02:27
    Temat: Re: Marsz "nazioli" v. "stalinowscy antyfaszyści"
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > NSDAP, to była partia. GESTAPO, to policja.
    Po drugiej stronie było co? WKP(b) i NKWD

    Co ma piernik, do wiatraka?
    > Tzn,. nie wiem, czy warunkiem zatrudnienia w GESTAPO nie była
    > przynależność do NSDAP, ale nie wyobrażam sobie, by przynależność do
    > NSDAP była w jakikolwiek sposób powiązana z zatrudnieniem w GESTAPO.

    NSDAP i WKP(b) kontrolowały policje polityczne swych krajów i mamy tu
    emanacje.

    > O ile się orientuję, spotkanie GESTAPO - NKWD w Zakopanem miało na celu
    > skoordynowanie walki z Polakami. W owym czasie, część Polski była pod
    > władaniem Niemiec, a część Rosjan. Zdawali sobie sprawę, że nasze
    > podziemie jest po obydwu stronach granicy. W sumie nawet trudno im się
    > dziwić, że chcieli razem działać na tej płaszczyźnie.

    No i mamy kontynuację do tej pory. Hans Frank zakazał zgromadzeń powyżej
    5 osób a tu sto tysięcy idzie. Nie można tego tak zostawić i trzeba
    interweniować.