  • Data: 2003-01-29 19:11:14
    Temat: Re: Mandat i zabrany dowód rejestracyjny
    Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesli miales wybita przednia szybe, to pojazd nie nadawal sie do jazdy i
    > jak najbardziej bylo to uzasadnione.
    No to ja mam teraz takie pytanie:

    W nocy wybijają mi w aucie przednią szybę (nieważne kto). Wychodzę, oglądam
    uszkodzenia. Podjeżdża radiowóz z policjantami, którzy, jak wszyscy wiemy,
    są bez porównania inteligentniejsi niż wtedy, gdy byli milicjantami. Widzą
    uszkodzone auto i gościa grzebiącego przy nim. Żadają dowodu
    rejestracyjnego, bo przecież muszę udowodnić, że grzebię przy swoim. Wóz
    jest mój, więc nie zatrzymują mnie, za to zatrzymują mi DRej, bo auto nie ma
    przedniej szyby i z tego powodu nie nadaje się do jazdy.
    To nie koniec idiotyzmu.
    Aby odzyskać DRej wstawiam szybę i jadę na kontrolę techniczną, aby
    diagnosta stwierdził, że auto jest sprawne i nadaje się do jazdy (min. 75
    zł). Z zaświadczeniem tym idę do WydzKom i odbieram swój DRej, o ile
    oczywiście on tam już dotarł.
    W mniej więcej 2 miesiące później otrzymuję pismo z policji, że śledztwo w
    tej sprawie umorzono z powodu nie wykrycia sprawców.

    No i moje pytanie: mądre to jest?

    Pozdrawiam
    Jarek