  • Data: 2021-10-27 14:08:45
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.10.2021 o 10:52, J.F. pisze:
    > Moment, bo ja juz zgubilem watek - o co ta kłótnia ?
    > Domagasz sie, aby migranci przyjezdzali oficjalnie przez przejscie, bo
    > tam lepsze warunki do kontroli?

    Tak.

    > A wpuscic chcesz tych "dobrych", czy zadnych, bo wizy nie maja ?

    "Uchodźca" nie musi mieć wizy. Może na przejściu złożyć wniosek.

    > Czy zatrzymales cudzoziemca gdzies w terenie i  co proponujesz zrobic:

    Prostsze i szybsze jest uznanie, że ów uchodźca w trakcie spaceru
    pomylił drogę. Wskazujemy mu granicę i niech wraca. Jest to tzw.
    zawrócenie. Procedura stosowana od zawsze, ale tak naprawdę przewidziana
    właśnie na takich turystów, co to nieświadomie przechodzą tę granicę. Z
    tym, ze oni mogą za chwilę też zawrócić i mamy ping-pong.

    Natomiast obecna procedura przewiduje osoba nie będąca "uchodźcą" od
    razu dostaje odmowę, zaś ta łażąca przez las dodatkowo zakaz wjazdu. Tak
    przynajmniej ja wnioskuję. Obowiązuje od wczoraj, więc trudno
    powiedzieć, jak to w praktyce.

    Uchodźcy unikają przejść, bowiem jak złożą w Polsce wniosek, to nie mogą
    jechać do Niemiec. To dla nich nieopłacalne. Oni wolą dostać socjal w
    Niemczech, a żyć przykładowo za niego w Polsce. Za 2.000 EURO w
    Niemczech da się przeżyć, ale w Polsce, to naprawdę da się żyć. Co
    bardziej przedsiębiorczy, to jeszcze kombinują i w różnych krajach są
    "uchodźcami" pod różnymi tożsamościami. Znam takich, co mają
    kilkanaście. No to jak dostaniesz 22.000 EURO miesięcznie, to już
    naprawdę da się rozwinąć skrzydła.

    --
    Robert Tomasik