    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradziez na stacji paliw??!!
    Date: Fri, 20 Dec 2002 12:11:59 +0100

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3E02EFCA.150CC451@elita.pl...
    > [..]
    >
    > Nie jest. Stacja benzynowa to miejsce publiczne, dom to prywatne.
    > Stacja benzynowa prowadzi działalność gospodarczą, dom nie.
    > Jechał tankować na stację nie z myślą o kradzieży, lecz zakupu.
    > I gdybyś zapytał - skąd wiem? czy jestem jasnowidzem? odpowiem:
    > gdyby chciał kraść paliwo to lałby pełny bak, a nie na takie drobne.
    > Wreszcie - zdarzają się sytuacje, że się odchodzi od kasy nie zapłaciwszy
    > wcześniej. Rzadko, ale jednak. Natomiast nie zdarza się, że ktoś
    > przez roztargnienie wyniesie telewizor z czyjegoś domu.

> [...]

    Porównanie jest po części trafne, ale nie o to chodzi.
    To w takim razie, gdy "zapomnę" (nieistotne jak było) odbić
    bilet w tramwaju to myślisz, że kontroler mi uwierzy?
    Rozumiem, że można mieć cięższe dni i takie rzeczy jak zapomniałem
    odbić bilet czy zatankowałem i nie zapłaciłem za paliwo mogą się zdarzyć
    każdemu, ale niby jak sobie wyobrażasz rozstrzyganie czy ktoś zapomniał
    czy z premedytacją to zrobił, chcesz podłączać do wykrywacza kłamstw??
    Tu chodzi wtedy o odpowiedzialność jak w przypadku tego nieszczęsnego
    inżyniera. To w Twoim interesie jest tego dopilnować!

    Pozdrawiam

    Darek