eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolega zamówił obudowę komputerową, a dostał obudowę z zasilaczem i innymi podzespołami › Re: Kolega zamówił obudowę komputerową, a dostał obudowę z zasilaczem i innymi podzespołami
    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolega zamówił obudowę komputerową, a dostał obudowę z zasilaczem
    i innymi podzespołami
    Date: Thu, 8 Apr 2021 11:11:52 +0000 (UTC)

    Człowiek Pająk <c...@g...com> wrote:

    > Sklep zaproponował mu obniżenie ceny. Ale do kwestii podzespołów się nie
    > odniósł. Nie napisał mu, co ma z tymi podzespołami zrobić: ani nie
    > napisał, że ma je zwrócić, ani nie napisał, że ma je zatrzymać.

    Jeśli sklep ma problem z odpowiedzią na pytanie zadane w mailu (może im
    umknęło a może nie ogarniają słowa pisanego), to ja bym dla świętego
    spokoju zadzwonił i spytał o te podzespoły (i nagrał rozmowę). To
    oczywiście nie jest porada prawna tylko życiowa.

    Miałem kilka takich sytuacji, czasem były to drobiazgi i sprzedający nie
    chciał zwrotu a raz nie był drobiazg i sprzedający wysłał do mnie kuriera
    na swój koszt -- ale zawsze dawałem znać sprzedającemu, żeby mieć czyste
    sumienie i święty spokój.

    Jak to wygląda od strony prawnej niestety nie wiem i chętnie się dowiem
    (szczególnie co w sytuacji, gdyby sklep jednak chciał te podzespoły, ale
    klient uznał je za otrzymany gratis). Strzelałbym w okolice 286 kk ("Kto
    (...) doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą (...) wyzyskania błędu (...) podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.").

    --
    - Witaj bezpłatny lekarzu.
    - Witaj nieuleczalnie chory pacjencie.