  • Data: 2004-04-06 11:28:43
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > W takiej sytuacji i tak nie miałeś możliwości wyprzedzenia. Samochód
    > jaką ma szerokość? 180cm? 2m? Pamiętaj, że rowerzysta nie może jechać
    > 'po krawężniku' - IMHO pół metra od koła do krawędzi to rozsądne minimum
    > - a kierujący samochodem musi zachować odległość minimum 1m od roweru
    > (zdaje się chodzi od najbardziej wystającego elementu roweru - a nie od
    > 'środka' roweru?). To daje jakieś 175cm, niech będzie 180. Do tego
    > drugie 180 na samochód i mama 360cm - tyle miała ta droga wolnej
    > szerokości (nie licząc Ciebie i rowerzysty)?

    Co to znaczy "nie liczac Ciebie" ?
    w tej sytuacji ja to samochod ktory ma 1 65 (wg danych producenta - nie che
    mi sie mierzyc.

    niech rowerzysta ma metr szerokoscii jedzie pol metra od kraweznika...
    metr odstepu razem trzeba 4 15 powiedzmy 4 i pol metra
    zalozmy, ze jezdnie am 5 m szerokosci a on jedzie 2 m od kraweznika
    "bo sie boi".

    To co, mam wykorzystac te 2 metry by gowyprzedzic ?
    zeby mi pod maske wjechal ?

    > [ciach]

    > Wiesz, wg. mnie kierowca wyprzedzajcy rowerzystę w niebezpiecnzej
    > odległości zasługuje nawet na kulkę, a nie tylko na zablokowanie...

    Ale rowerzysta wjezdzajacy pod samochod od razu KS ?

    > Ale wiele zależy od okoliczności - przy małej prędkości i przy
    > wyprzedzaniu w odległości połowy metra jest OK.

    No tak.. bo wtedy wyprzedza zwykle rowerzysta, a jemu wolno...

    Boguslaw