eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak bronić się przed zlicytowaniem mieszkania przez wspólnotę? (długie) › Re: Jak bronić się przed zlicytowaniem mieszkania przez wspólnotę? (długie)
  • Data: 2003-09-25 14:45:09
    Temat: Re: Jak bronić się przed zlicytowaniem mieszkania przez wspólnotę? (długie)
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marta Wieszczycka wrote:
    > "PRZECIW",
    >
    > Nigdy o tym nie słyszałam. To ma jakąś podstawę prawną? Bo jeśli nie, to
    > może się okazać, że tu będzie inaczej.
    Ma.
    Kolega opisuje tzw. tryb indywidualnego zbierania głosów - we
    wspólnotach używa się go, gdy jest jakaś sprawa do przegłosowania a nie
    zwołuje się zebrania właścicieli lokali albo gdy odnośna uchwała nie
    została przegłosowana na zebraniu (np z powodu braku quorum).
    Reguluje to Ustawa o Własności Lokali.

    Jeszcze ad problem - wartałoby sprawdzić zapisy statutu i regulaminów
    Wspólnoty, w której kupiliście mieszkanie (o ile takowe istnieją).

    Nie sądzę natomiast, aby pretensje jednej osoby (o ile faktycznie nie
    dajecie swoim zachowaniem podstaw do ścigania Was za np. rażące
    naruszenie regulaminu porządku domowego) spowodowały CHOCIAŻBY
    skierowanie sprawy do sądu, nie mówiąc już o wyroku zasądzającym
    przymusową sprzedaż lokalu.

    Inna sprawa, że kupując to a nie inne mieszkanie skazaliście się tym
    samym na życie z sąsiadami. Może jednak wartałoby spróbować zjednać
    sobie choć część z nich? ;)

    --