  • Data: 2002-11-07 23:22:56
    Temat: Re: Heee Heee He - w sumie zalosne...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Nov 2002, [ piotr sut ] wrote:
    [...]
    >+ W sumie nie wiem (nie znam sie) co by pozwolilo na calkowite usuniecie pliku
    >+ z dysku. Moze jakis niski format spod DOSa?

    Nadpisanie kilkakrotnie *różną* treścią (stosuje się "wzorki" bitowe
    aby mieć pewność że każde miejsce jest przemagnesowane wte i wewte,
    choć niekoniecznie ta samą ilość razy :)).
    Po każdym zapisie jakiś procent "poprzedniego" namagnesowania
    jest widoczny, zapisanie "samymi zerami" będzie nieskuteczne.
    Ale przy "wzorku" już po 3..5 zapisie resztki są znacznie
    poniżej poziomu szumów i nawet CIA nie da rady :)
    UWAGA: jeśli na dysku wskutek błędów nośnika nastąpi
    relokacja błędnych sektorów - to właśnie te błędne sektory
    da się odtworzyć :>

    Pozdrowienia, Gotfryd