-
Data: 2004-01-13 03:15:30
Temat: Re: Gwarancja po wymianie sprzętu
Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]In article <btomr6$15u$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
> Marcin Debowski wrote:
>> Chyba z reguly wlasnie przewiduje wymiane na model taki sam, rownowazny,
>> lub lepszy?
>
> na lepszy... rzadko spotykane...
W praktyce owszem. W zapisach umów gwarancyjnych chyba dość często.
Zresztą tak prawdę mówiąc i w praktyce - Zobacz np. wszelakie dyski twarde
a i to całe dvd-rw pioniera (chyba nie mylę wątków) to też taki przypadek.
Rok czasu to więcej niż trzeba aby na rynek wszedł nowy "zastępujący"
model a teoretycznie jest on z reguły lepszy bo jeśli nie to po kiego kija
miałby zastępować stary?
>> No a skoro przyjąć że wchodzi w tą umowę, to jej
>> wymiana jest jak wymiana wadliwego elemntu bez wpływu na istnienie samej
>> umowy k-s.
>
> A więc nie za bardzo mogę się zgodzić z powyższym. Jeśli gwarantem nie
> jest sprzedawca, to realizacja uprawnień z gwarancji może odbyć się w
> ogóle bez jego wiedzy. Ewentualna wymiana jest realizacją umowy gwarant
A ta wiedza jest warunkiem koniecznym? A jak naprawa idzie ustawowym
trybem reklamacyjnym to sprzedawca wie coś np. o umowie serwisu z
jego podwykonawcami?
> - nabywca. Jeśli po uzgodnieniach dostajemy coś innego, niż przewidywała
> to gwarancja, to trudno powiedzieć co tak właściwie się odbyło, a raczej
> jakie są tego skutki. I czy np. gwarant, który dostarczy nam nową rzecz
> będzie odpowiadał za jej niezgodność z umową?
MZ sprzedawca powinien odpowiadać za niezgodność w zakresie przewidzianym
umową k-s czyli nowy model ale cechy te same. Ale też przy bardziej
skomplikowanych zabawkach w stylu płyty głównej, zapewne znajdzie się
kilka cech rozbieżnych in minus (gdzie indziej będzie lepiej). I co wtedy
to faktycznie nie wiem. Z drugiej strony, rozsądek podpowiada że skoro
kupujący zaakceptował warunki danej naprawy gwarancyjnej to nie powinien
mieć dalszych roszczeń z tytułu ich skutków w stosunku do sprzedawcy.
Myślę, że temu poniekąd służyła praktyka aby daną usterkę (powtarzającą
się) naprawiać tylko w jednym trybie reklamacyjnym.
--
Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kobiety, bójcie się inżynierów...
- Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- cudzoziemiec bez biletu
- Inżynierzy z prawomocnym...
- Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- antyfaszystka
- W ogóle nie widać...
- I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- Absurdalny zakaz fotografowania będzie nowelizowany
- Takie tam...
- https://newsgrouper.org/pl.soc.prawo blokuje posty: 154 posts blocked.
- Skazany za zabójstwo a ofiara żyje
- celnicy pobili policjanta
- Andrzej Duda ułaskawił Roberta Bąkiewicza od zarzutu zapchnięcia ze schodów aktywistki Babci Kasi
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Kobiety, bójcie się inżynierów...
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- 2025-07-21 Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- 2025-07-20 Absurdalny zakaz fotografowania będzie nowelizowany
- 2025-07-20 Takie tam...
- 2025-07-20 https://newsgrouper.org/pl.soc.prawo blokuje posty: 154 posts blocked.
- 2025-07-19 Skazany za zabójstwo a ofiara żyje
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-17 Andrzej Duda ułaskawił Roberta Bąkiewicza od zarzutu zapchnięcia ze schodów aktywistki Babci Kasi