  • Data: 2009-07-07 22:16:56
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Lip, 23:57, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:f10030f9-476b-40d0-b465-0a7de76464d7@
    c1g2000yqi.googlegroups.com

    > To proste.
    > Mogą się w niej znajdować treści nie mające umocowania prawnego bądź klauzle
    > niedozwolone, czy wręcz sprzeczne z prawem.

    Znowu wychodzisz poza temat. Nie ma zakazu kierowania oferty sprzedaży
    gier komputerowych wyłącznie do osób pełnoletnich.

    > Nie. Sprawdź sobie topic, bo chyba ci już umknął.

    > A mówiłem, ze trzeba rozpatrywać konkretny przypadek i znać szczegóły.
    > Zostało zawarte porozumienie między podmiotami z którch żaden nie był
    > potencjalnym klientem detalicznym (nabywcą, odbiorcą końcowym).
    > <cit>> tytuł

    To porozumienie akurat nie miało żadnego znaczenia dla
    rozstrzygnięcia, gdyż powód (klient księgarni) był jego stroną.
    Natomiast w stosunkach prowadzącego księgarnię z powodem znaczenie
    miało oznaczenie książek napisem o sprzedaży tylko dla nauczycieli.
    Ten napis powodował, że nie doszło do skierowania do powoda oferty w
    rozumieniu art. 543 k.c. (powód nie był adresatem oferty).

    > </cit>
    >
    > W przypadku ograniczenia wiekowego gier nie wymieniono żadnych porozumień,
    > żadnych umocowań.
    > Nie ma także (ja nie znam) prawnych uregulowań dotyczących ograniczania
    > wiekowego dostępności gier.
    > Obstaję, że etykieta na opakowaniu (podobnie jak ostrzeżenia w intro) mają
    > jedynie znaczenie informacyjne i nie stanowią żadnej podstawy do odmowy
    > sprzedaży jeśligrastała się przedmiotem oferty handlowej. Absolutnie nie
    > uprawniają także oferenta do żądania okazania dokumentu stwierdzającego
> [...]

    Ja również uważam, że etykieta na opakowaniu (umieszczona przez
    producenta) nie ma znaczenia z stosunkach między sprzedawcą a
    kupującym. Natomiast znaczenie ma treść oferty skierowanej przez
    sprzedawcę - jeśli to sprzedawca zadeklaruje, że określone rzeczy są
    "tylko dla osób pełnoletnich", to inne osoby mogą się obejść smakiem.