  • Data: 2005-10-01 13:25:32
    Temat: Re: Dziwne zapisy w umowie o prace.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Admin" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dhllmd$hnt$1@news.dialog.net.pl...

    > 1. "Pracodawca zatrudnia pracownika na stanowisku administratora
    systemów
    > informatycznych.
    > "Szczegółowy wymiar zatrudnienia ustalony jest wymiarem żądań
    ustalonym na
    > podstawie zarządzenia Pracodawcy."
    >
    > Nie mam napisanych dokładnie obowiązków, czy mam się takich domagać?

    W tej sytuacji koniecznie. Zresztą z punktu widzenia pracodawcy taki
    zapis jest o tyle chory, że każda zmiana zakresu czynności staje się
    zmianą umowy i jeśli będziesz chciał mu jakiś numer wywinąć, to możesz
    go potraktować jako wypowiedzenie umowy.

> [...]
    wykonać w
    > ramach czasu pracy. O ile Pracobiorca z powodów praktycznych
    załatwia
    > obowiązki służbowe poza czasem pracy, następuje to w ramach
    samodzielnej
    > dyspozycji czasem.
    > Szczegółowy wymiar zatrudnienia ustalony jest wymiarem żądań
    ustalonym na
    > podstawie zarządzenia Pracodawcy."
    >
    > Czy cos takiego może być zawarte w umowie? Co w takim razie z
    nadgodzinami?
    > Jeżeli zrobiłbym np. 10h nadgodzin w jakimś tygodniu, czego mogę

    Moim zdaniem chodzi tu o to, że pomimo tego, że firma pracuje od 7-15,
    to Ty możesz przyjść o 8. popracować do 12 i przyjść ponownie o 16 i
    pracować załóżmy do 20.

    > 3. Wynagrodzenie:
    > "Niniejsza płaca miesięczna jest wyliczona w takiej wysokości, aby
    pokryć
    > wszelka dodatkowo świadczona prace."
    >
    > Czy ktoś wie co to jest dodatkowo świadczona praca?
    > Czy coś takiego może być w umowie?

    Może on sobie to tak wyliczył, tym nie mniej pozostaje to cokolwiek w
    sprzeczności z prawem. Bez względu jak sobie Twój pracodawca obliczył
    Twoje wynagrodzenie, to nie zmienia to faktu, że za nadgodziny należy
    zapłacić ...

    > 4. Podróże służbowe:
    > "Nadliczbowy czas pracy, który powstaje w związku z podróżami
    służbowymi,
    > jest również zrekompensowany w ramach podanego w § 5 wynagrodzenia
    brutto."

    > Przyjmijmy, że jadę w środę w podroż od 7:00 do 24:00. Czy normalnie
    idę do
    > pracy następnego dnia (na 9:00), a co jeśli podroż będzie dłuższa?
    > I czy oprócz diety przysługuje jakieś wynagrodzenie dodatkowe?

    ... a wygląda na to, że on nie ma takiego zamiaru, czym złamie prawo.

    Reasumując, to mój "partyzancki nos" wietrzy kłopoty z tym pracodawcą.
    Po pierwsze na linii zakresu obowiązków, po drugie na linii płatności
    za nadgodziny.