eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDowody osobiste - konieczność wyrobienia sprzeczna z Konstytucją. › Re: Dowody osobiste - konieczno?ć wyrobienia sprzeczna z Konstytucj?.
  • Data: 2007-06-09 16:11:07
    Temat: Re: Dowody osobiste - konieczno?ć wyrobienia sprzeczna z Konstytucj?.
    Od: "Anka77" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Żartujesz??? Jeżeli ja jestem za obniżeniem podatków i z tym zamiarem
    > głosuję na x, a x potem wypina się na mnie i robi coś pzreciwnego, to
    robie
    > to WBREW MNIE i przestaje mnie reprezentowac.

    Ok, mi też by się nie podobało, gdyby władza robiła co innego niż
    obiecywała przed wyborami.
    Niemniej, wydaje mi się, że pogląd, iż władza może robić po wyborach
    co chce (bo np.pojawiły się nowe, nieznane wcześniej, okoliczności,
    o których obywatele nie wiedzą) może być słuszny.
    Poza tym, władza na ogół postępuje zgodnie z wolą wyborców.
    My chcemy obniżenia podatków i dziwimy się, dlaczego są one
    podnoszone. A są pewnie dlatego, że jest druga, o wiele liczniejsza
    grupa wyborców, którzy liczą na silną pomoc socjalną, więc
    skądś kasę na to trzeba wziąć.
    Istnieje też możliwość, że władza przed wyborami obiecuje rzeczy
    (kłamie), których wcale nie ma zamiaru zrealizować. Po prostu
    chce wygrać wybory. Wtedy ponosi tak zwaną odpowiedzialność
    polityczną (czyli brak odpowiedzialności), która objawia się tym,
    że kolejne wybory przegra, ale w jeszcze następnych pewnie znów
    wygra. Swoją drogą, ciekawe czy jakieś paragrafy (Kodeks Cywilny,
    przyrzeczenie publiczne) dało by się zastosować w stosunku do
    rządzących, np. za te 3 miliony mieszkań. Chyba, że po 4 latach
    od kłamstw mamy do czynienia z przedawnieniem, a teraz nikt
    ich nie tknie, choćby z racji immunitetu.

    Anka