    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Do szpitala z policja [z KK-160 i policją na szpital]
    Date: Sat, 14 Nov 2020 15:15:17 +0100 (CET)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/korona
    wirus-pogotowie-o-przekazywaniu-pacjentow-z-karetek-
    do-szpitali/8qg4llc,79cfc278

> [...]
    > szpitala. Jak pacjent kwalifikuje się do siedzenia, to posadzić, jak
    > do leżenia - dopóki nie przełożymy pacjenta to policja nie odjedzie -
    > odpowiada dyspozytor."
    >
    > "Zadysponowałem do ciebie policję, że ktoś odmawia udzielenia pomocy,
    > mimo że do tego jest powołany, czyli art. 160 kodeksu karnego."
    >
    > A jesli jest tak obciazony pacjentami, ze nie moze udzielic pomocy bez
    > zaniedbania reszty ?
    > Albo udzielenie pomocy wymaga podlaczenia pod respirator, a tu
    > wszystkie zajete ?
    >
    > Do szpitala wojskowego pojechac, czy do MSWiA ?

    A szpitale drą mordę żeby był (wojewódzki/powiatowy) system rozdzielania
    pacjentów? W sumie jak są problemy z przyjęciami to z karetki problem
    przyjmowania powinien być rozwiązany dwoma telefonami:
    1. do szpitala "domyślnego"
    2. do systemu rozdzielania pacjentów jak "1"powie że nie przyjmie
    szybciej niż X (np 2 godziny)

    Jak dla mnie *dopóki* szpitale nie drą głośno i publicznie mordy w
    ramach obijania sobie dupy blachą to ich problem do rozwiązywania
    policją z paragrafu KK-160. <cynizm> KK-160 powinien być batem na
    podejście "nie mój problem i ja jako "lekarz" mam bardzo głęboko
    w dupie czyj. </cynizm>

    https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko/63435,Narazenie-na-niebezpieczenstw
    o-art-160.html

    --
    A. Filip