  • Data: 2007-01-22 20:06:28
    Temat: Re: [Dłuższe] Kupiłam kradziony rower z komisu
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pokrzywdzonym będzie osoba której pierwotnie ukradziono rower, to ona
    > będzie "wpisana" w zarzucie postawionym oskarżonemu i będącym podstawą
    > postępowania karnego.
    > W takiej sytuacji spór o własność będzie dość oczywisty: pierwotny
    > właściciel (pokrzywdzony) czy osoba u której znaleziono rower (autorka
    > wątku).

    Nie ma znaczenia w zasadzie kto jest wpisany w opisie czynu zarzuconego (w
    zasadzie nie znaczy, ze w ogole). Dla sadu wazny jest opis czynu
    przypisanego i w odniesieniu do niego sad dokonuje nastepnych rozstrzygniec
    tj. m. in. wskazuje komu zwrocic dowody rzeczowe.
    A jezeli nie odda temu kto wystepowal jako pokrzywdzony-oskarzyciel
    posilkowy to tenze moze skarzyc sobie wyrok.
    Opis czynu zarzuconego jest tylko subiektywnym stanowiskiem prokuratora jako
    strony procesowej, sad go obiektywizuje trescia wyroku, ktory musi zawierac
    opis czynu przypisanego jesli skazuje.

    Cezar