    Date: Tue, 14 Mar 2023 16:28:51 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Czy się zatrzymać?

    W dniu 14.03.2023 o 14:18, J.F pisze:
    > Założenie jest błędne, ale jak sygnalizator działa, to on reguluje
    > ruch tramwajów.
    Jeśli sygnalizator działa, to kierujący ma prawo sądzić, ze jest on
    zsynchronizowany z pozostałą sygnalizacją na skrzyżowaniu. Brak
    sygnalizatora przed torem jest dla mnie niepokojący, tym nie mniej
    zakładam, że jeśli na osi prostopadłej do toru jest światło zielone, to
    tramwaj ma poziomą kreskę (odpowiednik czerwonego), a jak zielone jest
    równolegle do toru, to tramwaj ma pierwszeństwo na zasadzie art. 25.2
    PoRD. Piszę o sytuacji, gdy świecą się światła, bo wówczas nie mamy
    skrzyżowania o ruchu okrężnym. Jeśli światła się nie świecą, to tramwaj
    wjeżdżający w rondo ma ustąpić tym już tam jadącym.
    --
    Robert Tomasik