  • Data: 2021-11-24 18:38:33
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.11.2021 o 17:41, Kviat pisze:

    > Olin pisał to ironicznie. To po pierwsze.
    >
    > Po drugie, wiadomo dlaczego dają socjal, bo to nie jest wiedza tajemna,
    > a nawet można samemu do tego dojść po krótkim zastanowieniu.
    >
    > np.
    >  - bo 90% tych wydatków i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    > postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę
    > (serio, zostało to policzone)

    W Polsce dzień wolności podatkowej wypada gdzieś w połowie roku, czyli
    mniej więcej 50% wraca do budżetu. W Niemczech aż 90%? No i nawet przy
    zwrocie 90% 10% tracimy.

    > - bo taniej jest dać social, niż czekać na wzrost przestępczości i
    > ponosić z tego tytułu dużo większe koszty

    Ależ oczywiście. Tylko gdyby tego socjalu nie było, to oni w ogóle by
    się nie pchali do Niemców. Zauważ, że problem maja generalnie dwa kraje:
    Niemcy i Wielka Brytania. Przy czym u Niemców ów problem kumuluje się na
    zewnętrznej granicy unijnej, zaś u Anglików we Francji.

    > Na inne powody wpadniesz samodzielnie.

    Nie mam aż takie zdolności do wymyślania nietrafionych argumentów.

    > Tak przy okazji, jakbyś nie wiedział, to tego typu rozwiązania świetnie
    > sprawdzają się również w Polsce. Np. taniej jest dopłacać do
    > nierentownych kopalni, niż z dnia na dzień pozbawić pracy 100 tys. ludzi.

    Ale nie słyszałem o tym, byśmy w związku z tym sprowadzani bezrobotnych
    górników z innych stron świata i im dopłacali :-)

    > Taniej wychodzi zapłacić 20 zł podatku więcej i wypłacić komuś zasiłek,
    > niż martwić się, że idąc ulicą ktoś ci zaoferuje do kupienia cegłę, bo
    > nie ma na bułkę. A jak jej nie kupisz, to potem reszta podatników musi
    > się dodatkowo zrzucić na dużo większe koszty twojego leczenia.

    Ale jak potencjalnych beneficjentów tu nie wpuścimy, to po prostu nie
    będziemy mieli takiego problemu.

    > To na prawdę nie jest rocket science, żeby nie dać rady dostrzec takich
    > korelacji, ale w twoim przypadku nie jestem zdziwiony.

    To choć tyle, bo już się bałem, że się zdziwisz.

    --
    Robert Tomasik