  • Data: 2022-06-25 14:51:07
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2022 o 07:12, Shrek pisze:

    > Hmm... Ty chyba piszesz o zupełnie innym artykule - zakładasz, że ona
    > rzeczywiście zabiła swoje dziecko i wtedy rzeczywiście jej zeznania jako
    > świadka są bezwartościowe.

    Zahaczamy dokładnie o to, ze nie znasz - moim zdaniem - podstaw prawa, a
    próbujesz się wypowiadać. Tak. Zakładamy, ze zabiła to dziecko. Zabiła w
    ten sposób, że pozostawiła je w nagrzanym samochodzie. Nie wiem, na ile
    ogarniasz, ale tamto zdarzenie właśnie tak wyglądało. I kobieta właśnie
    zostawiła dziecko w samochodzie. Najpewniej nie chciała dziecka zabić i
    ostatecznie było to tzw. "nieumyślne spowodowanie śmierci", ale jednak
    było to spowodowanie.

    Jakby w danym konkretnym momencie dzieckiem się opiekowały dwie osoby,
    to byłby sens słuchania tej, w odniesieniu do której uznalibyśmy, ze
    jest mniej prawdopodobne, że ponosi winę. Tak się robi w przypadku
    przestępstw gospodarczych - przykładowo - gdzie słucha się członków
    zarządu podmiotu, by ustalić ich role i komuś tam zarzut postawić.

    Ale w wypadku omawianej kobiety był - jak pisała prasa - monitoring i
    nie było wątpliwości co do tego, kto tam był. Żeby uzyskać jej
    stanowisko procesowe na temat przyczyn pozostawienia dziecka nie było
    generalnie innego wyjścia, jak postawić zarzut. Po może w wyjaśnieniach
    by powiedziała coś, co by ją "uniewinniło" i potem trzeba by było zbadać
    tę wersję.

    --
    Robert Tomasik