  • Data: 2006-03-06 19:26:56
    Temat: Re: Czy podać ojca dziecka?
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    [...]
    > Hmmm podepnę się pod ten wątek bo szkoda zaczynać nowy a ja mam pytanie
    > trochę w temacie. Otóż: dziecko ma 7 miesięcy, ojciec jest wpisany w
    > papierki jako "nieznany". Matka występuje do sądu o alimenty. Ojciec nie
    > wypiera się ojcostwa i w zasadzie chce łożyć na dziecko.

    To czemu po prostu nie uzna dziecka?

    > Czy matka może
    > zażądać (w kontekście wpisu "ojciec nieznany") wypłat "zaległych"
    > alimentów t.j. od narodzin dziecka? Czy alimenty będzie musiał płacić od
    > wydania wyroku sądu?

    Nie pamiętam, ale chyba od narodzin, bo powództwo o alimenty stwierdza
    istnienie obowiązku, który istniał od chwili narodzin. Tym bardziej, że
    wiedział, że to jego dziecko - i powinien był je współutrzymywać i bez
    zasądzenia alimentów.

    Ale nie jestem pewien i niech mnie ktoś poprawi, jeśli błądzę/

    Paweł Marcisz