  • Data: 2003-05-16 08:10:45
    Temat: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kefir" <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Krotko mowiac moze zazadac otwarcia bagaznika bo powie ze ma
    >uzasadnione podejrzenie ze w samochodzie znajduja sie
    >przedmioty z przestepstwa.
    1. Policjant ma prawo do "przeglądania zawartości bagaży", a
    wystarczającym powodem jest fakt, iż najduje się on (bagaż)
    "w środkach transportu lądowego" (ustawa o Policji)
    2. Nie wiem co masz na myśli 'zazadac otwarcia' ?
    Jeśli bagażnik otwiera się za pomocą zewnętrznego przycisku, to NIE
    wydaj mi się, abym miał obowiązek osobiście go otwierać.

    >Mozesz sie na to nie zgodzic
    Zgoda NIE jest potrzebna (patrz pkt.1)

    >ale wowczas zostaniesz zatrzymany do wyjasnienia,
    >auto scholowane na parking lub poczekasz na decyzje
    >prokuratora na miejscu.
    Żarty :-D
    Jaka 'decyzja' i od razu prokuratora (nie ma on ważniejszych zadań do
    wykonania ?). Policjant stosuje swoje ustawowe uprawnienia koniec
    kropka i niczego nie bedzie "Holował".

    >zazadac telefonu do jego przelozonego lub dyzurnego miasta
    'Prawo do jednego telefonu' - jak w filmie amerykańskim :-D

    Artur Golański