  • Data: 2003-05-16 08:41:05
    Temat: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Od: "Kefir" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski wrote:

    > 1. Policjant ma prawo do "przeglądania zawartości bagaży",
    > wystarczającym powodem jest fakt, iż najduje się on
    (bagaż)
    > "w środkach transportu lądowego" (ustawa o Policji)
    > 2. Nie wiem co masz na myśli 'zazadac otwarcia' ?
    Moze powiedziec "Prosze otworzyc bagaznik".
    Jest to polecenie, a skoro musisz je wykonac wiec nie jako
    zadanie...

    > Jeśli bagażnik otwiera się za pomocą zewnętrznego
    przycisku, to NIE
    > wydaj mi się, abym miał obowiązek osobiście go otwierać.
    Mozesz miec np.kluczyk w kieszeni i go nie chciec oddac, nie
    kazdy bagaznik ma przycisk...

    > Zgoda NIE jest potrzebna (patrz pkt.1)
    Zgoda to np. nie stawianie oporu. Wyobraz sobie dziewczyne
    ktora usiadzie na bagazniku i powie ze go nie otworzy dopuki
    nie pokaze sie jej decyzji prokuratora.
    Wowczas, policjant uzyje sily sciagajac panienke z
    bagaznika, zatrzymuje ja do wyjasnienia itd. czyli nastapi
    to co napisalem ponizej

    > Żarty :-D
    > Jaka 'decyzja' i od razu prokuratora (nie ma on
    ważniejszych zadań do
    > wykonania ?). Policjant stosuje swoje ustawowe uprawnienia
    koniec
    > kropka i niczego nie bedzie "Holował".
    Jakich tam wazniejszych. Lamane sa twoje podstawowe prawa
    obywatelskie. Mozna to zrobic w imie ustawy ale trzeba miec
    powod.
    Ta uzasadniona koniecznosc byla juz kilka razy zaskarzana i
    skarzacy wygrywal sprawe. Uzasadniona oznacza taka, ktora
    jest wytlumaczalna, uzasadniona czynnosciami sluzbowymi,
    domniemaniem.
    Moze przejaskrawie ale..
    Jedzie sobie samochod na slub. Udekorowany, mlodzi w srodku.
    Wyjezdzaja z kosciola, kawalkada gosci itd.
    Nagle na droge wychodzi policjant, zatrzymuje samochod i
    przeprowadza rewizje bo wydaje mu sie ze w tym samochodzie
    przewozona jest bron.
    Ma prawo ale nie do konca. Gdyby to byl policjan sledczy,
    pod przebraniem w drogowke, sprawa przemytu broni w toku
    itd. to wszystko OK.
    Jesli natomiast jest to zwykly patrol drogowy, podczas
    zwyklych zadan sluzbowych, ktory stanal w krzakach i ma
    kontrolowac pojazdy to wowczas jest to nekanie ludzi (nie
    pamietram dokladnego slownictwa). Kontroli musimy sie poddac
    albo poprosic o nr. tel do przelozonego i wowczas
    informujemy go co zaszlo. Jesli nadal wszyscy upieraja sie
    przy swoim do kontroli dojdzie ale policjant, o ile nic nie
    znajdzie w sadzie sie niezle napoci aby sprawe wyjasnic.

    > 'Prawo do jednego telefonu' - jak w filmie amerykańskim
    :-D
    Nie do telefonu a do podania nr. telefonu sluzbowego.
    To samo mamy prawo w domu.
    Do drzwi puka policja. Prosi o otwarcie drzwi. bo np.
    szukaja kogos. Zawsze mamy prawo wykonac tel. na komende i
    zapytac czy taki patrol byl przez komende wyslany itd.
    bo boje sie napadu przebierancow.
    Oczywiscie o wszystkich ruchach nalezy powiadomic
    policjantow.

    (Warszawa)