  • Data: 2003-05-16 06:40:04
    Temat: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Od: "Kefir" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sierp wrote:
    > Dnia Thu, 15 May 2003 22:04:56 +0200
    > "Regina Jodko" <r...@p...onet.pl> naskrobał(a):

    szykanowanie przez policje
    przeszlosci policjanci
    Sygnatury sprawy nie

    > dobrze, ale co z tego?
    > czyli jak nie poda sensownego powodu to moge nie pokazac?
    kto ma ocenic
    > sensownosc powodu? ja czy on? czy sensowne bedzie "bo mi
    pan podejrzanie
    > wyglada"?
    >
    > Sierp
    Musisz pokazac ale mozesz takie przeszukanie zaskarzyc,
    skarzac podany powod, sposob przeszukania.
    Z tej samej ustawy wynika ze Policjant w trakcie wykonywania
    czynnosci sluzbowych moze ..... i ma prawo wydawac polecenia
    Aby wymusic spelnienia zadan lub polecen moze uzyc sily
    fizycznej, srodkow przymusu bezposredniego lub w
    uzasadnionych przypadkach broni palnej.
    Krotko mowiac moze zazadac otwarcia bagaznika bo powie ze ma
    uzasadnione podejrzenie ze w samochodzie znajduja sie
    przedmioty z przestepstwa.
    Ma prawo tez przeszukac bagaz itd. Mozesz sie na to nie
    zgodzic ale wowczas zostaniesz zatrzymany do wyjasnienia,
    auto scholowane na parking lub poczekasz na decyzje
    prokuratora na miejscu.
    To troche trwa wiec wlasciwie oplaca sie nie robic
    problemow. Wybor srodka nalezy od policjanta kontrolujacego
    i musisz sie poddac jego decyzji. Oczywiscie mozesz jeszcze
    zazadac telefonu do jego przelozonego lub dyzurnego miasta
    (112) i o ile jest to szykanowanie wowczas po prostu
    poskarzyc sie na zachowanie Policjanta. Czy to cos da nie
    wiem:)
    Zawsze natomiast stracisz swoj cenny czas

    --
    Pozdro Kefir