eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy abuse ma prawo do udostepniania osobie trzeciej korespondencji sluzbowej ? › Re: Czy abuse ma prawo do udostepniania osobie trzeciej korespondencji sluzbowej ?
  • Data: 2002-06-13 17:05:41
    Temat: Re: Czy abuse ma prawo do udostepniania osobie trzeciej korespondencji sluzbowej ?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba wrote:

    > "Leszek" <l...@p...fm> niebacznie popelnil
    > Ja to wiem, Ty to wiesz, ta Pani tez juz wie,
    > ale czy Golfmaster wie?
    Nie istnieje takie pojecie jak wlasnosc korespondencji e-mail,
    a jedynie prawo do archiwizowania kopii e-maila przez odbiorce.
    Autorem pozostaje zawsze nadawca i jako autor nie ceduje na nikogo
    swoich praw.
    Co wiecej.
    Wiele firm angielskich, australijskich, amerykanskich wysylajac e-maile
    , wyraznie zaznacza, ze wlascicielem postu jest nadawca.
    Ta uwaga jest bardzo rozsadna w przypadku gdy po drodze siedza lurkerzy,
    ktorzy czytaja cudza poczte.
    Czyniac tak, naruszaja prawo wlasnosci.
    A gdy post nie zostanie doreczony, to ma wrocic do nadawcy, zgodnie z
    jego prawem wlasnosci.

    A wracajac do abuse.
    To korespondencja z abuse ma oczywiscie charakter sluzbowy a nie
    prywatny
    i bez zgody nadawcy, abuse nie jest w zadnym stopniu uprawniona do
    udostepniania tresci tej korespondencji osobie trzeciej.
    Gdy tak czyni , to narusza tajemnice korespondencji sluzbowej.
    I wtedy sama zasluguje na zgloszenie do abuse, ale ABUSE, a nie abuse.

    Mysle ze czas aby w sejmie opracowac przepisy dotyczace obowiazkow i
    praw instytucji abuse, jak i zakresu obowiazkow.
    Jest to instytucja zaufania publicznego, ktorej status jest niejasny,
    kompetencje nieznane, obowiazki nieznane, zasady dzialania - nieznane,
    procedura dzialania nieznana.

    Nie jest to rowniez osoba zaufania publicznego, poniewaz finansowana
    przez ISP, reprezentuje interesy ISP a nie jego klientow.
    Z tego m.in. powodu struktura abuse powinna byc wydzielona z ISP i
    umocowana prawnie jako niezalezna instytucja monitorujaca przestrzeganie
    prawa w internecie, rodzaj policji internetowej, ale bezstronnej i
    niezwiazanej w zadnym stopniu z ISP i przez ISP nie finansowanej.

    W sporach klienta z ISP, abuse reprezentuje interes pracodawcy abuse,
    czyli ISP, czyli
    nie mozna zakladac ze okaze niezaleznosc w dzialaniu i ocenie
    zglaszanych spraw, ktore
    powstaja na linii klient-ISP a niekoniecznie klient1-klient2.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@