eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoĆwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G. › Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" -
    sprawa Whoopi G.
    Date: Wed, 02 Feb 2022 22:30:39 GMT

    On 2022-02-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    > Istnieje, Zydzi byle kogo do wiary nie przyjmą.
    > Najlepiej jakby mial matkę Żydówke, a to juz jakby rasa.

    > Hm, patrz wyzej.
    > Nie wazne w co czlowiek wierzy, ważne w co wierzyli rodzice i
    > dziadkowie.

    Przede wszystkim Niemcy stworzyli system podziału rasowego. Był to
    system oparty na pseudonaukowych teoriach, ale oni uwazali to za podział
    rasowy. Byli więc różnej czystości aryjczycy i inne rasy uważane za
    podludzi. W tej drugiej kategorii m.in. Słowianie i Żydzi. Trudno więc
    nie rozpatrywać tgo wszystkiego w kategoriach rasowych skoro uważano, że
    to są rasy.

    Pobicie kogoś w przekonaniu, że bije się np. murzyna, bo się murzynów
    uważa za gorszych, gdzie później murzyn okazał się np. hindusem, albo
    pomalowanym farbą białym Norwegiem nie zmieni przecież faktu, że motyw i
    działanie było rasistwowskie.

    Więc MZ rozpatrywanie ile żyda w Żydzie i czy to ma jakiekolwiek rasowe
    podstawy w świetle współczesnej nauki i obyczajów kulturowych to nie ta
    droga.

    System rasowy nazistowskich Niemiec był podstawą Holokaustu jako element
    starań nazistów o czystość rasową.

    --
    Marcin