eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą › Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
  • Data: 2022-11-19 09:49:03
    Temat: Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    -z-finami-przed-trybunalem-w-sztokholmie-chodzi-o-ga
    z-za-ruble

    > Dokładnie w tym jest problem i dlatego też nie można tego MZ
    > argumentować FM. Gazprom jest monopolistą i ustawowa decyzja o zapłacie
    > rublami jest bezspornie zaprojektowana pod niego a ten kto
    > zaprojaktował jest de facto udziałowcem. Więcej, jest zdaje się
    > udziałowcem większościowym. Wiec jaka to FM skoro wynika z działania de
    > facto strony umowy?

    > Zacznijmy od tego, że to był jakiś dziwny sąd arbitrażowy. MZ normalny,
    > przynajmniej wyższej rangi, powinien dostrzec stan faktycznych.

    Jak rozumiem to jest taki sąd arbitrażowy na jaki *obie* strony się
    zgodziły. Jak Gazprom przestanie być uznawany za "niemal zwykłą firmę"
    to oczekiwanie że będzie się co najmniej ociągał z wymianą walut na
    ruble wyjdzie na "silną sugestie niedostatków inteligencji" IMHO.

    --
    A. Filip