eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą › Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
  • Data: 2022-11-19 16:19:12
    Temat: Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.11.2022 o 00:23, Marcin Debowski pisze:

    > Praktycznie każda inwestycja w ostatnich latach odbywa się na
    > zasadzie, że pod pretekstem potrzeb w tym najczęściej równiez
    > moralno-patrotycznych, daje się komuś (wąskiej grupie) zarobić.
    > Publiczne potrzeby praktyczne nie mają większego znaczenia, bo
    > zawsze znajdą się dobrze opłaceni eksperci, którzy je potwierdzą.
    > Możnaby ogłosić konkurs, która ze sztandarowych inwestycji ostatnich
    > lat miałą jakikolwiek wymierny efekt ekonomiczny dla kogoś innego niż
    > osób biorących w niej bezpośredni udział. Mierzeja? Izera? CPK? ...

    Nie podejmuję się oceniać skutków ekonomicznych. CPK nie istnieje.
    Mierzeja istnieje, ale w sumie to jedna trzecia inwestycji. Trudno się
    upierać, że całość nie będzie działać, choć wiele wskazuje na to, że
    chyba nie będzie.

    Z CPK, to w ogóle trudno powiedzieć, bo to jest w ogóle jakiś bliżej
    niesprecyzowany pomysł. Radom się nie powiódł. Moim zdaniem nic się w
    tej okolicy nie powiedzie, dokąd będzie działało Okęcie.

    Jestem w tym zakresie laikiem, ale dokąd będę miał wybór, czy odlecieć z
    Okęcia, czy z Radomia albo innego CPK, to jeśli cena jest podobna, a na
    Okęcie łatwiej jest mi dotrzeć, to polecę z Okęcia. A jeśli większość
    pasażerów tak zrobi, to nawet opinia "prezesa" nie zmieni tego. Sam
    pomysł wypchnięcia ruchu lotniczego z Warszawy wydaje się sensowna.
    Czemu nie do Radomia - który już jest - a gdzieś pod Łódź, to tego nie
    wiem. Nie podejmuję się oceniać zasadności tej decyzji, choć niepokój we
    mnie budzi niepowodzenie z Radomiem i nie za bardzo widzę powód, by z
    CPK poszło szczególnie lepiej.

    --
    Robert Tomasik