  • Data: 2009-09-19 23:05:33
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 00:08:09 +0200, Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:slrnhbaken.1ov.joshua@tau.ceti.pl Jacek Osiecki
    > Owszem.
    > A tę rentę to kto ci sfinansuje?
    > Drogie leki, zabiegi, protezy, rechabilitację?
    > No - kto?

    Ubezpieczenie zdrowotne. To że jest płacone razem z "ubezpieczeniem
    społecznym" i na konto ZUSu nie znaczy jeszcze że ma cokolwiek wspólnego z
    systemem emerytalnym.

    > Każde ubezpieczenie polega na tym, że kasa nie korzystających z niego
    > uczestników systemu idzie dla tych, którzy już korzystają. Także jeśli
    > ubezpieczyciel wpłacaną kasę inwestuje w różne instrumenty finansowe.

    To jest oczywiste - różnica w tym, że w razie problemów ubezpieczyciel
    będzie ciągnął od gwaranta a państwo będzie ciągnęło... m.in. ode mnie :)

    > Raz jeszcze powtarzam, bo bezmyslnych naiwniaków tu dostatek - _każdy_
    > system ubezpieczeń opiera się na swego rodzaju solidarności ubezpieczających
    > się, nie ma inaczej. Można tę sytuację jedynie rozwiązać lepiej lub gorzej
    > co do zasad funkcjonowania mechanizmu.

    A w przypadku państwowych "ubezpieczeń" emerytalnych mechanizm funkcjonuje
    w najgorszy możliwy sposób.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944