  • Data: 2009-09-20 05:54:38
    Temat: Re: absurdalne pomysły
    Od: "Marcin D" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > To nie do mnie pytanie, tylko do tych, którzy ten system propagują.
    > Skąd zatem chcecie brać pieniądze? Tylko proszę nie mówić, że z obecnych
    > składek. Już teraz brakuje pieniędzy, a w przyszłości pracujących będzie
    > jeszcze mniej.

    W każdym razie nie z prywatyzacji skarbów PRL-u co nie było mozliwe ani 20
    lat temu ani teraz:) A odpowiedź na pytanie co robić jest wbrew pozorom
    prosta i ludzie orientujący sie w temacie dobrze ją znają. Problem w tym, ze
    zaden polityk nie powie czegoś tak niepopularnego, bo byłoby to równoznaczne
    z popełnieniem politycznego samobójstwa... Trzeba powiedzieć ludziom którzy
    obecnie utrzymują ten system (czyli nam wszystkim, płatnikom składek), że
    będą nadal musieli płacić tyle co obecnie a może i więcej, jednak to co
    płacą przestanie być nazywane składką a zacznie tym czym praktycznie jest od
    dawna czyli podatkiem. Podatek jak wiadomo nie jest przez panstwo zwracany,
    więc na emeryturę jeśli zechce się ją mieć trzeba będzie odłożyć samemu w
    p0rywatnej, najzupełniej dobrowolnej ubezpieczalni. Emerytura państwowa
    będzie przysługiwała tylko za lata kiedy opłacano składkę. I powinna to być
    emerytura niska żeby nie zwiększac nadmiernie opodatkowania takim "podatkiem
    emerytalnym".

    > Jeśli od systemu odchodzono by stopniowo, sam bym temu przyklaskiwał.
    > Problemem jest to, że od systemu obecnie w ogóle nie odchodzi się, a
    > nawet dzisiejszym absolwentom wydaje się, że za 40 lat to oni będą jego
    > beneficjentami...

    Próbą (nieudaną) odejścia od systemu była reforma emerytalna i utworzenie
    najpierw OFE potem IKE. Teraz jedyne co można zrobić to to co napisałem
    wyżej. Ale do tego trzeba by polskiego Churchilla, któy uczciwie
    powiedziałby Polakom, ze jedyne co może im obiecać to "pot, krew i łzy" a
    oni by to łykneli i jeszcze bili brawo jak kiedyś Anglicy;) Jakoś takiego
    polityka i takich wyborców w obecnej Polsce nie widzę, a ty?