    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bc88bc$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <xcyvI.4968$Rw2.3280@fx11.ams1>
    <60c090e2$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    <678wI.4690$Yc1.3121@fx14.ams1>
    <zh4v2l6zqmgr$.h79uvj22hkse$.dlg@40tude.net>
    <DJkwI.67431$nc1.36123@fx12.ams1>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 11:59:21 +0200

    On Thu, 10 Jun 2021 09:14:11 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zależy od umowy z ubezpieczycielem. Są takie, że np. musisz najpierw
    > skorzystać z innego jeśli masz. A jeśli nie musisz to pewnie Twój wybór.

    > Wydawałoby się, że jesli ta sama cena to jak każdy w kolejce. To, że
    > ktoś płaci z własnej kieszeni nie powinno tu robić. No chyba, że płaci
    > więcej.

    Nie wiem czy ta sama. Dobrze by bylo.
    Ale zdaje sie, ze NFZ jakies przetargi dla szpitali ma.
    A potem i tak placi jedna cene.

    Dla szpitala jednak cena nie musi byc juz taka sama. NFZ bierze
    hurtem, to nalezy mu sie rabat :-)

    A popatrz jeszcze po prywatnych gabinetach lekarskich - cena "dla
    pacjenta" jest chyba mocno rozna od tego co placi NFZ za konsultacje
    temu samemu lekarzowi w ramach jego "panstwowej" praktyki :-)

    Mozesz zrobic eksperyment - zadzwon do jakiegos "panstwowego" szpitala
    na ortopedie, spytaj np jakie maja terminy endoprotezy stawu
    biodrowego. A potem powiedz, ze masz ubezpieczenie prywatne i jaki
    termin wtedy :-)

    Lub w druga strone - zadzwon do ubezpieczyciela i sie spytaj jaki jest
    tryb wstawienia :-)

    Aczkowiek jakies rekonstrukcje sciegien to prywatne robia ..

    > Dlaczego ma nie obejmować jeśli obejmuje? :)

    A nie wiem czy obejmuje.
    Masz taka "na wszystko"? Te ubezpieczenia to tak w Polsce ciagle IMO
    "startuja", wiec moga wszystkiego nie obejmowac.

    Ewentualnie ... pochwal sie, jaka roczna skladke placisz, a potem
    zajrzyj w Pit - tam gdzies jest skladka na NFZ :-)

    Jesli bedzie znaczaca roznica ... to chyba nie moze byc "na wszystko"
    :-P

    > Wydaje się że muszą uczestniczyć (te spełniające jakieś kryteria)

    Byc moze.
    Tylko ... jesli nie maja takiego oddzialu, ani checi utworzenia,
    to moze po prostu nigdy sie nie staraly.
    I tematu na razie nie ma.

    > Nie wiem. Tu nie sprawdzają przed. No nie weryfikowałem (odpukać) dla
    > naprawdę dużych kwot, ale żona rodziła w prywatnym szpitalu i rachunek
    > był odpowiedni. Jedyna szamotanina była z ubezpieczycielem aby pchnął
    > to bezgotówkowo, co się ostatnie udało załatwić. Tak, że nawet karty nie
    > musiałem wyciągać. A nie, musiałem, łózka dla mnie nie pokryli :)

    Ale to inna sytuacja, "choroba" pospolita i rachunek niewielki.

    Zadzwon do panstwowego szpitala ze zona rodzi, a ubezpieczenia nie
    macie, i spytaj czy przyjma :-)

    > No raczej szpital chyba powinien?

    No jak sie NFZ wypnie, bo "ten pacjent nie byl u nas ubezpieczony", to
    wydaje sie ze szpital musi scigac pacjenta :-)

    Scignie raz, drugi, trzeci ... a potem nie przyjmie bez potwierdzenia?
    :-)

    > Obejmuje.

    No to pogratulowac.
    I az sie prosi przetestowac, ale nie zycze :-)

    > Mają swój statut zgaduję i zgodnie z nim działają.

    I pomagaja komu tam one uwazaja za stosowne.

    Chocby nawet "w tym roku srodki sie nam juz skonczyly"

    J.