    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bb2c14$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7WuI.389541$3gBe.134651@fx01.ams1>
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <9zz2lg591g4m$.11z0goo5tlrbv.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 08:55:41 GMT

    On 2021-06-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A ja mam wlasnie mieszane uczucia. Mam taki minipakiet z Luxmedu ...
    > wyskoczylo mi cos na skorze, nie pierwszy raz, dawniej to wymrazali i
    > znikalo.
    > A teraz mam przeciez dodatkowe ubezpieczenie, to trzeba skorzystac.
    > Dermatolog w NFZ 3 miesiace, a tu chyba 1 dzien czekania.
    > Oglada ... mowi, ze to sie nadaje do usuniecia, ale to trzeba wyciac i
    > najlepiej zbadac wycinek pod katem raka. Wymrozic nie - to mu
    > podejrzanie wyglada, wyciac i zbadac.
    > Na moje niewprawne oko wygladalo jak poprzednie.
    > Tylko .. wyciecia ani badania pakiet mini nie obejmuje, trzeba
> [...]

    A drogo?
    U mnie też naciągają, szczególnie jeśli wiedzą, że ubezpieczenie pokrywa.

    > Lekarz ... nawet nie wiem, czy widzi u siebie rodzaj pakietu, moze
    > nieslusznie podejrzewam, moze leczy najlepiej jak potrafi, i nie wie,
    > czy naciaga pacjenta na dodatkowe pieniadze, czy robi niepotrzebne
    > koszty.

    Czasami jest to bardziej ewidentne, jak np. bezsensowne powtarzanie
    jakiś procedur przy częstych wizytach.

    > Przyszla zima, wymrozila naturalnie, odpadlo samo ..

    aha :)

    > A tu jest amerykanska ciekawostka - pobyt w szpitalu - bardzo drogi.
    > Sam pobyt - czyli lozko, moze osobny pokoj, posilki, i jakas tam
    > opieka pielegniarska. Wiec wyrzucaja ze szpitala jak najszybciej.
    >
    > Czy ten koszt uzasadniony ?

    Dlaczego mieliby wyrzucać jeśli mają miejsca?

    > Ale to jest za pozno. Sprawdzac powinienes przed podpisaniem polisy.

    Z grubsza się orientujesz co jest a co nie jest, ale czasami w sytuacji
    nie jakiejś podbramkowej można zapytać. Lekarz mówi, na 95% nic się nie
    dzieje, ale jak chcesz mieć parę procentów więcej to można zrobić
    jeszcze to i to. No to sprawdzasz czy to pokryją bo po co ryzykować, że
    nie.

    > No ale teraz popatrzmy na panstwowe/NFZ ... masz jakas umowe?
    > Nie wiadomo co obejmuja, czego nie obejmuja, w jakim terminie :-)

    Nie jest to regulowane ustawami?

    --
    Marcin