    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bb2c14$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7WuI.389541$3gBe.134651@fx01.ams1>
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <60c127b6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <4QbwI.111674$aox3.100512@fx27.ams1>
    <60c1a5c2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 06:41:33 GMT

    On 2021-06-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie.

    Oj chyba tak.

    > To weź USA z prywatną opieką. Oni mają sztaby prawników po obu stronach
    > - jedni dymają klientów że coś nie wchodzi, jest wyłączone, albo
    > zrobiłeś coś źle, drudzy na tym żerują i biorą procenty od odszkodowań.

    Jak myślisz, dlaczego moja prywatna polisa obejmuje każdy inny kraj
    świata za wyjątkiem USA? USA to skrajna patologia.

    > Tak. Ale na dializach się nie kończy i nie warto inwestować w takiego
    > klienta, bo bardziej rokujący jest młody dynamiczny z dobrą pensją:P

    Serio, tkwisz MZ w polskim piekiełku.

    > Spróbuj ubezpieczyć medycznie kogoś w wieku 70 lat. Da się - mają
    > specjalne pakiety dla takich:P

    Jest ciężko, wspominałem o tym. Owszem, da się, ale kosztuje to fortunę.

    > Nie mam takich doświadczeń - nawet jakbym chciał to nie ma takich
    > pakierów co by zapewniały wszystko:P A ty masz znajomych których w
    > ramach pakiety naprawiał neurochirurg?

    Nie mam, ale mam to w pakiecie. Mam za to znajomych, których dziecko
    urodziło się z wadą genetyczną powodującą postępujące atrofie i
    degeneracje tkanki mózgowej. Połowę zycia dzieciak przeleżał na oiom'ie.
    Jest w stanie półwegetatywnym. Miał umrzeć według lekarzy ze 2 lata temu
    (teraz ma z 5). Sądzisz ubezpieczenie im nie pokrywa i ciągną ze
    skarpety?

    > Nie - bo nie mają ku temu żadnej motywacji - nie oni płacą, a państwo
    > nie może uprawiać eutanazji przymusowej, bo emeryci to spora część
    > wyborców. Zeutanazowany nie zagłosuje, a reszta zagłosuje źle. A jaką
    > mają motywacje prywatne firmy żeby dokladać do źle rokujących pacjentów?

    Prostą - pełen zwrot kosztów z ubezpieczenie.

    > Po to często jest za późno a i twoje zdolności do walki mogą być mocno
    > zredukowane:(

    Ale o co chcesz właściwie walczyć jak nawet nie wiesz czy ubezpieczyciel
    odmowi pokrycia kosztów?

    > NIe są skrajne - każdy poważniejszy wypadek no i każdy się starzeje. Na
    > rym właśnie polega różnica, że w publicznej służbie zdrowia co do zasady
    > skrajny przypadki nie są wyrzucane poza nawias, a w prywatnej "skrajne"
    > robią się wszystkie te, gdy mocno się nie opłaca.

    Chyba żartujesz. Ile razy moja matka (93 lata) była potraktowana na
    zasadzie "tak starych ludzi nie ma sensu już leczyć" to chyba nie
    zliczę.

    > No niestety - część usług musi być zapeniona przez państwo bo od tego
    > ono jest. Jeśli chcesz urynkowić i sprywatyzować podstawowe usłygi
    > nowoczesnego państwa, to w sumie po co ci państwo?

    Rola koordynatora np. i stażnika przestrzegania procedur.

    > Zwykle z tego, że wobec niektórych przypadków medycyna jest bezradna.

    A tam. 2 miesiące temu zrzucałem się na pomoc na lek dla znajomego. Lek
    jak najbardziej dostępny, drogi, na jakiś rodzaj białaczki. NFZ niby coś
    tam miał refundować a gówno ciągnęło się miesiącami i facet się kończył.
    Kilka dawek zapewniło kolosalną poprawę i z tego co wiem idzie wszystko
    w dobrym kierunku. Lek dostępny w Polsce. Potrzebna do kupy kasa to było
    jakieś 45kzł na 3 miesiące kuracji.

    > No właśnie - każda wysoko specjalizowana procedura medyczna kosztuje
    > krocie - to się po prostu finansowo nie spina z punktu widzenia
    > komercyjnych ubezpieczeń.

    Spina się jak masz dużą grupę ubezpieczonych z w miarę zasobnego kraju.
    Pamietasz, od tego zacząłem tę całą wymianę.

    > To nie jest tak, że one są jakoś wybitnie drogie - wszystko jest drogie,
    > tylko normalnie tego nie widzisz. Policz sobie ile kosztuje dzień budowy
    > odziału intensywnej terapii - drożej? No drożej - i co - nie dziwi cię
    > że budowlańcy są drodzy a lekarze już tak? W sumie wydaje się naturalne,
    > że lekarz droższy od budowlańca - jedni aspirują do klasy średniej
    > drudzy (nie ujmując budowlańcom) reprezentują raczej klasę niższą:P

    No ale to wszystko powinno być koszmarnie drogie, a aż tak nie jest.

    --
    Marcin