    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bb2c14$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7WuI.389541$3gBe.134651@fx01.ams1>
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 9 Jun 2021 22:42:30 +0200

    > Rozumiesz, że nie wystarczy coś sprywatyzować, aby działało, a nie
    > rozumiesz, że coś może działać podług określonych schematów nie będąc
    > prywatne? Dałem przykład z samochodem. To była dobra analogia.

    Przecież rozumiem. Piszę, że "państwowa" służba medyczna może działać
    dobrze. Przy odpowiednim finansowaniu i schematach może osiągnać poziom
    nieosiągalny dla prywatnej.

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem się.

    Bo nie zachorowałeś na coś co by uzasadniało taką pokusę. Jak będziesz
    wymagał dializ, przeszczepów leczenia bardziej skomplikowanych
    przypadków to się spotkasz.

    > Z głupotą owszem - np. moje wypasione
    > ubezpieczenie nie pokrywa kosztów diagnostyki prewencyjnej czy chyba
    > nawet szczepień, ale kwestia dymania, to kwestia dyskomfortu dochodzenia
    > swoich praw.

    Leżąc pod respiratorem (albo bez niego ale ze wskazaniem) ciężko się
    walczy o swoje.

    > Tak wygląda sytuacja, gdy ubezpieczenie nie pokrywa kosztów procedur.

    Z tym że praktycznie zawsze masz limit kasy na te procedury. W poważnych
    przypadkach łatwo osiągnąć sufit.

    > normalnym, prywatnym systemie, idziesz, mówią Ci jakie są koszty,
    > sprawdzasz ze swoim ubezpieczycielem czy pokryje i tyle.

    I dochodzimy do sedna - 90% społeczeństwa nie stać na "ful wypas", w
    razie poważnych problemów ze zdrowiem są w czarnej dupie.

    > Luxmed jak
    > pisałeś działa na zasadzie abonamentu, tak? Tam nie ma żadnej umowy co
    > muszą a czego nie muszą?

    I tak i nie. Są zakresy (w żadnym mi znanym nie pokrywają na przykład
    intensywnej terapii) i jak nie ma wolnych terminów to czekasz aż będą.
    Jeśli znajdziesz gdzieś indziej to zwrócą ci kasę (na ogół - pewnie też
    jest jakiś limit wydatków).

    --
    Shrek